مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از تعیین ۱۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رهبری برای احداث ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی خبر داد.

به گزارش قم خبر به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس جعفری با بیان اینکه 10 ایستگاه آتش‌نشانی در سطح شهر قم در حال احداث است،‌ اظهار کرد: 4 میلیارد و 100 میلیون تومان از بودجه سفر مقام معظم رهبری برای این ایستگاه‌ها در نظر گرفته شده بود که هزینه شد.

وی خاطرنشان کرد: در سفر اخیر نماینده مقام معظم رهبری به شهر قم 10 میلیارد تومان دیگر برای ایستگاه‌های آتش‌نشانی در نظر گرفتند که 5 میلیارد تومان برای ساخت و تکمیل ایستگاه‌های آتش‌نشانی در سال 93 و 5 میلیارد تومان دیگر برای خرید تجهیزات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی در سال 94 به تصویب رسید که هنوز اختصاص پیدا نکرده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با بیان اینکه 10 ایستگاه‌ آتش‌نشانی در حال احداث در مجموع دارای پیشرفت 50 تا 60 درصدی است، گفت: ماشین‌آلات و تجهیزات آتش‌نشانی بسیار گران است و حتما باید در این زمینه از بودجه‌های شهرداری استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه 14 ایستگاه آتش‌نشانی در سطح شهر وجود دارد، عنوان کرد: 10 ایستگاه در حال احداث در میدان 72 تن، ابتدای بلوار شیرازی، خیابان امام موسی صدر، خیابان نیروگاه(میدان حافظ)، بلوار غدیر(جنب بوستان علوی)، میدان مفید(انتهای زنبیل‌آباد)، بلوار شهید روحانی و میدان بسیج، خیابان شاه‌ابراهیم(ابتدای 17 متری فهیمی) و دو  ایستگاه در پردیسان واقع است.

جعفری گفت: ایستگاه‌های آتش‌نشانی داخل پردیسان، 72 تن و امام موسی صدر و میدان حافظ پیشرفت خوبی داشته است.

وی یادآور شد: بر اساس استانداردها برای هر 50 هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی نیاز داریم، البته باید پراکندگی جمعیت و بافت شهری را نیز در نظر گرفت.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری