معاون برنامه‌ریزی و امور اشتغال استاندار قم با اشاره به برنامه‌های دولت برای خروج از رکود گفت: معماری مجدد و مقاوم‌سازی اقتصاد‌ بر اساس شرایط تحریم در برنامه کاری مسئولان قرار دارد.

به گزارش قم خبر به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سیدحسن رضوی معاون برنامه‌ریزی و امور اشتغال استاندار قم در جلسه ستاد هدفمندی یارانه‌ها که در تالار امام رضا(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به سیاست‌های اقتصادی دولت گفت: جراحی بزرگی در اقتصاد کلان کشور در حال شکل‌گیری است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های اقتصادی دولت در دو دهه اخیر انرژی محور بوده است، تصریح کرد: شرایط جدید جهانی و تحریم‌ها، نقاط ضعف برنامه‌های اقتصادی کشور را نمایان کرد.

معاون استاندار قم تاکیدات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی را مورد توجه قرار داد و افزود: معماری مجدد و مقاوم‌سازی اقتصاد‌ کشور بر اساس شرایط تحریم در برنامه کاری مسئولان قرار دارد.

رضوی با اشاره به سیاست کنترل اقتصاد منفی توسط مدیران اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: دولت با برنامه‌ریزی مدون و تلاش بسیار توانست شرایط تورمی تشدید شونده را کنترل و به حالت تعدیل تبدیل کند.

وی در ادامه با بیان اینکه کشور با هزینه‌هایی بالا مدیریت می‌شود، اضافه کرد: مصرف انرژی در کشور بسیار بالاست و در راستای مدیریت مصرف، مسئولان استان‌ها و مدیران میانی بسیار تاثیرگذار هستند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم با تاکید بر بحث مدیریت حمل و نقل عمومی در راستای بهینه‌سازی در مصرف انرژی تصریح کرد: بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در برنامه ششم توسعه از موارد محوری است و شهرداری‌ها نیز باید در راستای بهره‌گیری از اعتبارات این بخش اهتمام جدی داشته باشند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری