با توجه به اینکه قرار است از آبان ماه از صاحبان دستگاه‌های کارت‌خوان کارمزد دریافت شود، رییس اتاق اصناف کشور اعلام کرد: دریافت هر گونه وجه از واحدهای صنفی برای استفاده از کارت‌خوان خلاف بوده و با اصل این موضوع مخالف هستیم.

به گزارش قم خبر ، علی فاضلی در گفت‌و‌گو با ایسنا؛ درباره اینکه صاحبان کارت‌خوان‌ها از آبان ماه باید کارمزد بپردازند، ضمن اظهار مخالفت نسبت به این موضوع، تاکید کرد: اصل این موضوع خلاف است و حتی اگر قرار باشد چنین هزینه‌ای دریافت شود باید این کار به صورت نهادینه انجام شود و ازطریق شورای اصناف به واحدها اعلام و ابلاغ شود.

وی ادامه داد: باید این موضوع و نحوه اخذ کارمزد به طور دقیق تعریف و مشخص شود که این کارمزد باید به چه میزانی باشد.

فاضلی اظهار کرد: در هر حال در این رابطه با شاپرک مذاکره کردیم و سعی در برطرف کردن مشکل و ایجاد تعامل در این زمینه داریم.

طبق اعلام مدیر عامل شاپرک باید برای ارائه هر خدمتی هزینه‌ای پرداخت شود و نمی‌توان آن را رایگان به دست آورد و با توجه به این که تاکنون هزینه کارمزد مربوط به کارت‌خوان فروشگاه‌ها از سوی بانک مرکزی پرداخت می‌شد، با هدفمند کردن این کارمزدها، یارانه آن را حذف می کنیم و بر عهده پذیرنده (صاحب) دستگاه قرار دهیم.

به گفته قادری رقم کارمزد منوط به تصمیم شورای پول و اعتبار است و ساز و کارهایی در نظر گرفته شده که در فضای رقابتی، هر دستگاه و سازمانی که بهتر خدمات ارائه کند از استقبال بیشتری از سوی مردم نیز برخوردار شود.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری