کد خبر: 6613

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با بیان اینکه وزارت نیرو پرداخت سهم خود را برای تامین آب و برق واحدهای مسکن مهر آغاز کرده است، گفت: طبق قولی که وزیر نیرو داده بود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آب و برق مسکن مهر تقبل شود، پرداخت آن آغاز شده است.

به گزارش قم خبر به نقل از فارس، علیرضا دائمی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس، مبنی براینکه چندی پیش چیت‌چیان وزیر نیرو و نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی تقبل کرده بودند که ۳۰۰ میلیارد تومان وزارت نیرو و ۷۰۰ میلیارد تومان دولت برای تامین آب و برق مسکن مهر تقبل کنند. آیا وزارت نیرو این سهم خود را پرداخت کرده است؟ گفت: باید نکته‌ای را متذکر شوم و آن این است که زیرساخت‌های مسکن مهر پیچیده است و انتخاب‌ این واحدهای مسکونی به گونه‌ای بوده که هیچ عنوان در اختیار وزارت نیرو نبوده است و برای تعیین محل‌های این واحدهای مسکونی از وزارت نیرو پرس و جو نشده است.

وی ادامه داد: برای تعیین مسکن مهر باید سوال می‌شد که آیا این واحدهای مسکونی ظرفیت‌های آب و برق و حتی گاز را دارند یا خیر.

دائمی ادامه داد: الان با توجه به این موارد می‌بینیم که این واحدهای مسکونی هزینه‌های زیادی برای تامین آب و برق می‌طلبد که همین موضوع باعث شده شاهد کمبود اعتبارات باشیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو تصریح کرد: تامین آب ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مهر جدید کار آسان و ساده‌ای نیست پس منابعی که وزارت نیرو از دولت در اختیار می گیرد تلاش می‌کند در اسرع وقت آب و برق واحدهای مسکن مهر را تامین کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، چندی پیش طی جلسه‌ای که در دولت برگزار شده بود نوبخت و چیت‌چیان هرکدام به ترتیب ۷۰۰ میلیارد تومان و ۳۰۰ میلیارد تومان برای تامین آب و برق مسکن مهر را تقبل کرده بودند.

دائمی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس، مبنی براینکه آیا استفاده از آبهای ژرف موجب مشکلاتی در سفره‌های زیرزمینی نمی‌شود نیز گفت: استفاده از آب ژرف قطعا در دستور کار وزارت نیرو نیست و مطالعات بر روی آب‌های ژرف لازم است.

وی افزود: استفاده از آب‌های ژرف به هیچ عنوان به صورت علمی توصیه نمی‌شود مگر برای موارد خاص یا شرب و آن هم در دوره خاص پس اولویت ما استفاده از آب‌های ژرف( در عمق ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰) نیست.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری