با ملی شدن زمین های زینبیه کهک در سال ۴۲، خانه های ۱۵۰خانوار بدون سند مانده است و اهالی برای سند زدن این زمین ها به نام خودشان، باید هزینه ای که قبلا برای خرید زمین ها داده اند دوباره بپردازند که اهالی را با مشکل مالی مواجه کرده است.

به گزارش قم خبر به نقل از تسنيم ، مثل "سری که درد نمی کند دستمال نمی بندند" حالا شبیه مشکل زمین های محله زینبیه در کهک قم شده است، اهالی بی خبر در خانه هایی که زمین هایش به مشکل برخورده بود ساکن بودند و سرشان برای هیچ دردسری درد نمی کرد که ملی شدن زمین ها کاسه کوزه ها را سر اهالی شکاند و دردسری برایشان ایجاد کرد که با امروز و فردا کردن مسئولان هیچ دستمالی تسکین دهنده درد هایشان نیست، زمین‌های محله زینبیه ازسال 1310پلاک ثبتی دارد، در سال 1341منطقه کم آب شده بود و  2 سال درآن کشت نشد به همین دلیل درسال 42این زمین ها ملی اعلام شد.

وی تاکید کرد: با ملی شدن این زمین ها مشکلات 150خانوار که حالا این زمین ها، خانه و کاشانه و مایه آرامش شان شده بود نقل هر مجلس شد اما این بار با طمع تلخی، بلاتکلیفی ، و اسیری بود و مسئولان در رابطه با حل این مشکل سهل انگاری می کنند.

حسین حسن زاده با اشاره به اینکه 15سال در این محله زندگی می کند، اظهار کرد: وقتی زمین را خریداری کردم در جریان ملی بودن آن نبودم و همه اهالی زینبیه دلشان می خواهد این قضیه زودتر حل شود و سند بگیرند.

علی اصغر رحیمی با بیان اینکه درحق مردم اجحاف می شود، افزود: قیمت زمین ها در آن سال ها نسبت به قیمت کارشناسی روز خیلی تفاوت دارد و مردم نمی توانند این هزینه ها را بپردازند.

وی افزود: اهالی برای مجوز گرفتن ساخت و ساز و ترمیم و احداث ملک دراین زمین ها بلاتکلیف هستند و مسئولان نه مشکل را زودتر حل می کنند نه مجوز می دهند.

رضا میرزا بابایی یکی دیگر از اهالی محله زینبیه عنوان کرد: مسئولان چندین سال است برای رفع این مشکل امروز و فردا می کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر کهک درباره ملی شدن زمین های محله زینبیه، اظهار کرد: 150 خانوار در این محله زندگی می کنند که در سال 85 این زمین ها ملی اعلام شد.

محمدرضا حاج اسماعیلی با اشاره به گفته وزیر مسکن بیان کرد: جهاد باید به مردم اطلاع می داد تا در این زمین‌ها ساخت و ساز نکند و مردم هیچ مسئولیتی ندارند.

وی افزود: قرار بود مردم به قیمت کارشناسی سال خرید پول زمین هارا به حساب اداره مسکن شهرسازی واریز کنند و اسناد تحویل مردم گشود.

رئیس شورای شهر کهک تصریح کرد: مسئولان برای پرداخت هزینه به قیمت کارشناسی قولنامه خرید زمین ها را قبول ندارند و هزینه را از اهالی با پروانه ساخت که چند سال بعد و زمین ها چندین برابر بوده است می خواهند.

حاج اسماعیلی خاطرنشان کرد: مردم باید هزینه ای که قبلا برای خرید زمین‌ها داده اند دوباره بپردازند که اهالی با مشکل مالی مواجه شده اند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری