کد خبر: 15014

سخنگوی کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: شهرداری رقم هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای بازپرداخت وام های خود در سال ۹۴ در نظر گرفته است.

به گزارش قم خبر، ابوالفضل قناعتی در گفتگو با مهر با اشاره به بدهی شهرداری به پیمانکاران و میزان وام های بانکی شهرداری پایتخت گفت: میزان ۶ هزار میلیارد تومان برای سال جاری به عنوان سررسید باز پرداخت وام های شهرداری است اما شهرداری رقم هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای بازپرداخت وام های خود در سال ۹۴ در نظر گرفته است.


وی ادامه داد : شهرداری برای بازپرداخت مابقی میزان وام نیز می خواهد از بانک ها مهلت بگیرد. لذا عدد بدهی شهرداری تهران بیش از این هاست اما ۶ هزار میلیارد نوبت پرداخت بدهی شهرداری در سال جاری است.

قناعتی در ادامه درباره تذکر یکی از اعضای شورای شهر تهران به شهردار درباره میزان بدهی های شهرداری نیز توضیح داد: ما در چندین جلسه، هم به شکل خصوصی و جلسه عمومی از شهرداری تهران درخواست کردیم که میزان بدهی ها را به طور شفاف اعلام کنند اما تا این لحظه به طور دقیق نمی دانیم که شهرداری تهران چقدر به پیمانکاران و به بانک های داخلی و خارجی بدهی دارد. بنابراین تذکر آقای حافظی به شهردار تهران هم بیشتر به این دلیل است که ما چشم انداز بدهی ها و شرایط شهرداری در این خصوص را در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم همه جوانب را بررسی و بر اساس آن هزینه کنیم.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: هر ساله شهرداری تهران بر اساس اولویت بندی هایی که دارد بخشی از درآمدهای خود را به حوزه بازپرداخت بدهی ها اختصاص می دهد که امسال هم هزار و ۷۰۰ میلیارد را بابت این موضوع در نظر گرفته است.

قناعتی با تأکید مجدد بر این موضوع که اطلاعات شفافی از میزان بدهی های شهرداری به پیمانکاران در دست شورای شهر نیست، خاطرنشان کرد: هنوز میزان بدهی های شهرداری تهران برای ما شفاف نشده است. البته بخش زیادی از بدهی ها پرداخت شده ولی بخش زیادی از پیمانکاران حوزه پسماند که نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان بدهی شهرداری است از سال ۹۰ تسویه نشده و شهردار تهران نیز این موضوع را تأیید کرده است

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری