کد خبر: 12493

چهل و دومین هفته کاری تالار شیشه ای برای دومین هفته متوالی، با افت ۲۰۷۱ واحد شاخص بورس و سقوط به کانال ۶۶ هزار و ۹۰۲ واحد سپری شد.

به گزارش قم خبر به نقل از تسنیم؛ ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم در ۵ روز کاری هفته گذشته به ۷۱۴۴ میلیارد ریال رسید که افزایش ۴.۷ درصدی را نسبت به هفته قبل خود نشان می دهد.


تعداد ۲۵۷۵ میلیون سهم و حق تقدم نیز در هفته ای که گذشت در ۱۹۶ هزار و ۱۲ نوبت مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۱۰ درصد افزایش و ۲۰ درصد کاهش نسبت به هفته قبل تر همراه بوده است.

همچنین در این مدت ارزش معاملات نرمال به ۷۱۴۴ میلیارد ریال و حجم معاملات نرمال ۲۵۷۵ میلیون سهم بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۴.۷ و ۱۰ درصد افزایش یافته است.

افزون بر این؛ تعداد ۷۹۹ هزار و ۴۷۴ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۷۹۹ میلیارد ریال در هفته گذشته معامله شد که افزایش ۶۷ درصدی را نشان می دهد.

بر اساس این گزارش؛ در پایان معاملات هفته منتهی به ۱۹ دی ماه شاخص بورس برای دومین هفته متوالی به روند کاهشی خود ادامه داد و با ۲۰۷۱ واحد کاهش به رقم ۶۶ هزار و ۹۰۲ واحد رسید.

شاخص بازار اول هم در این مدت با یک هزار و ۲۹۹ واحد کاهش به رقم ۴۹ هزارو ۶۱۸ واحد و شاخص بازار دوم با ۵ هزارو ۵۶۹ واحد کاهش به عدد ۱۲۹ هزار و ۳۷۹ واحد رسیدند که به ترتیب افت ۲.۵۵ و ۴.۱۳ درصدی را نشان می دهد.

در مجموع، افت ۳۲۵۰ واحدی شاخص بورس در ۱۰ روز متوالی کاهشی در حالی اتفاق می افتد که به باور کارشناسان نکته منفی که در حال حاضر بازار سرمایه با آن روبروست، شرایط اقتصادی کشور و رکود حاکم بر آن است که با توجه به آمار ارائه شده در خصوص رشد ۴ درصدی اقتصاد و نیز کنترل تورم تا مرز ۱۸ درصد بنظر می رسد در سال آینده دورنمای خوبی در انتظار بازار سرمایه باشد.

همچنین هر چند ابهامات و ریسک های سیستماتیک در بازار افزایش یافته و نرخ سود سپرده بانکی نیز به عنوان بازار رقیب بورس بالا رفته است، اما بنظر می رسد تزریق نقدینگی به بازار سهام بتواند در کوتاه مدت رونق دوباره را به بازار سهام بازگرداند. بعلاوه این که کاهش حجم و ارزش معاملات بورس در روزهای گذشته نشان از نبود نقدینگی در بازار سهام دارد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری