کد خبر: 991

روز سوم مسابقات دوومیدانی جوانان آسیا برای کاروان ایران ۲ مدال برنز و یک رکوردشکنی به همراه داشت.

به گزارش قم خبر و به نقل از سایت فدراسیون دوومیدانی؛ روز سوم شانزدهمین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا برای کاروان کشورمان با اتفاقات شیرینی همراه بود. اگر چه در بازی‌های صبح نمایندگان ایران در ماده ۴۰۰ متر با مانع نتوانستند انتظارات را برآورده کنند اما در ادامه ۲ مدال به جمع مدال‌های کشورمان اضافه شد.


*محمدحسین ابارقی رکورد جوانان آسیا و بزرگسالان ایران را شکست

در نیمه نهایی ماده ۲۰۰ متر، محمدحسین ابارقی جوان کرمانی کشورمان موفق شد با حد نصاب ۲۰.۶۳ ثانیه از خط پایان عبور کند تا رکورد جدیدی در مسابقات جوانان آسیا و بزرگسالان ایران به نام او ثبت شود. در این دسته دونده‌هایی از کشورهای ژاپن و سریلانکا دوم و سوم شدند. فینال این ماده بعد از ظهر فردا (یک‌شنبه) برگزار خواهد شد. رکورد ۲۰۰ متر ایران پیش از این در اختیار حسن تفتیان با زمان ۲۰ ثانیه و ۷۹ صدم ثانیه بود که در مسابقات کازانف قزاقستان در سال ۹۲ به دست آمد.

پیش از این در دسته اول این ماده محمد چشمه‌زار دیگر نماینده ایران با رکورد ۲۱.۸۹ به رتبه چهارم رسید و از صعود به فینال باز ماند. در این دسته «چون هان یانگ» از ژاپن اول شد و «جینگ شنگ لیانگ» از چین به رده دوم رسید.

* آریان زرعکانی به مدال برنز رسید

در فینال ماده پرش ارتفاع آریان زرعکانی موفق شد پس از ۸ پرش رکورد ۲.۰۸ متر را از خود بر جا بگذارد و به مدال برنز برسد. آریان در حالی به جایگاه سوم دست پیدا کرد که «جیا ژو بای» از چین با پرشی به ارتفاع ۲.۱۰ مدال طلا گرفت و «رومان لاشکارف» از قزاقستان با رکورد ۲.۰۸ به مدال نقره رسید. دلیل دوم شدن ورزشکار قزاق خطای کمتر نسبت به زرعکانی بود.طبق اعلام کمیته آموزش فدراسیون دوومیدانی، آرین زرعکانی رکورد نوجوانان ایران را هم بهبود بخشیده است. این رکورد پیش از این در اختیار محمدرضا وظیفه‌دوست با ۲ متر و ۷ سانتی‌متر بود.

*مدال برنز ۱۱۰ متر با مانع بر گردن محمد امین برزی

در فینال ماده ۱۱۰ متر محمد امین برزی که روز گذشته (جمعه) در دسته خود اول شده بود با رکورد ۱۳.۵۶ از خط پایان عبور کرد و مدال برنز دیگری را به افتخارات ایران اضافه کرد. «تایو کانای» و «ماساهیرو کاگیموتو» از ژاپن به ترتیب با رکورد ۱۳.۳۳ و ۱۳.۵۱ مدال طلا و نقره این ماده را از آن خود کردند. برزی با این نتیجه رکورد جوانان را هم شکسته است. رکورد جوانان ایران پیشتر در اختیار رزمجو با زمان ۱۴ ثانیه و ۳۲ صدم ثانیه بود.

*مدال برنز خلیل ناصری در ۳ هزار متر مانع

در ماده ۳ هزار متر مانع نیز برادران ناصری (جلیل و خلیل) به مصاف حریفان رفتند که خلیل ناصری موفق شد به مدال برنز دست پیدا کند. خلیل ناصری موفق شد با زمان ۹ دقیقه و ۳ ثانیه و ۵۶ صدم ثانیه ضمن کسب مدال برنز رکورد جوانان ایران را ارتقاء دهد. این رکورد پیش‌تر در اختیار ابوالفضل محمودیان با زمان ۹ دقیقه و ۴ ثانیه و ۶۷ صدم ثانیه بود.

شوریابی و سبب‌کار از رسیدن به فینال ۴۰۰ متر مانع بازماندند

در دسته اول دوی ۴۰۰ متر با مانع جواد شوریابی با رکورد ۵۳.۶۷ ثانیه به رتبه پنجم رسید و از رسیدن به فینال بازماند. همچنین در دسته دوم این ماده محمد سبب کار به دلیل تغییر مسیر از دور مسابقات خارج شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری