کد خبر: 976

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران:

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: فراخوان مسابقه پژوهش گروهی رشد ۴ از سوی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور اعلام شد.

به گزارش قم خبر، محمود خالقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم اظهار کرد: محور این مسابقه که طی سال‌های اخیر در مدارس علمیه خواهران کشور برگزار می‌شود، امسال بایسته‌های اصلاح و ارتقای فرهنگ تعیین شده است.

وی محورهای این فراخوان را واکاوی عناصر فرهنگی، بررسی وضعیت فرهنگی جامعه، تبیین فرهنگ دینی، ملی و بومی، آسیب‌شناسی فرهنگی و راهکارهای ارتقای فرهنگی ذکر کرد و افزود: این مسابقه به صورت گروهی برگزار می‌شود و طلاب و اساتید راهنما می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران جامعه هدف در این پژوهش‌ها را دانش‌آموزان مدارس آموزش و پرورش، جلسات مذهبی بانوان، خانواده‌های طلاب، دوستان و آشنایان طلاب، طلاب و مدارس علمیه خواهران و دانشجویان دانشگاه‌ها ذکر کرد.

وی با بیان اینکه گروه‌های مختلف پژوهشی می‌توانند تا 15 آبان ماه با توجه به ضوابط ابلاغ‌شده به مدارس علمیه برای شرکت در این مسابقه ثبت نام کنند، افزود: مهلت ارائه آثار این فراخوان پایان دی‌ماه تعیین شده است.

خالقی اظهار کرد: ارزیابی آثار در سه مرحله انجام خواهد شد و برگزیدگان در بخش مدرسه‌ای، استانی و کشوری اعلام می‌شوند.

وی هدف اصلی اجرای این فراخوان را فرهنگ‌سازی پژوهش گروهی دانست و گفت: علاوه بر این هدف، شناسایی طلاب مستعد و علاقه‌مند به فعالیت‌های پژوهشی، توجه دادن طلاب و اساتید به موضوعات مبتلا به جامعه مخاطب حوزه‌های علمیه خواهران، افزایش توانمندی‌های پژوهشی طلاب و تلاش در راستای ایفای نقش حوزه‌های علمیه خواهران و بررسی وضعیت اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، عقیدتی، اخلاقی جامعه مخاطب و ارائه راهکارهای اصلاحی مدنظر بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری