کد خبر: 954

امام جمعه قم:

امام جمعه قم با اشاره به اینکه اعزام نماینده به مراسم تحلیف السیسی اقدامی نسنجیده بود گفت: انتخاباتی که السیسی خود را برنده آن می داند بدون حضور بزرگترین گروه سیاسی یعنی اخوان المسلمین برگزار شد.

به گزارش قم خبر و به نقل از تسنيم،  آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به اینکه آشتی دادن مومنین یکی از وظایف ذاتی مسلمانان است که در آیات و روایات بسیار زیادی مورد تاکید قرار گرفته شده است اظهار کرد:براساس آیات کتاب الهی اگر یکی از طرفین لجوج بود حکومت وظیفه دارد که به وسیله اعمال قدرت، فتنه را خاموش کند ولی اگر مصلحت بود، از مردم هم می‌خواهد در چارچوب قانون فتنه‌گران را بر سر جای خودشان بنشانندو

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه اگر مردم بدون اذن از حکومت اسلامی بخواهند وارد عمل شوند جامعه اسلامی نظم خود را از دست می دهد خاطر نشان کرد: جامعه اسلامی نیازمند یک راهنما است که بتواند با دشمنان و کسانی که در حال وارد کردن انحراف هستند مبارزه کند و بر همین اساس می گوییم وظیه اصلی مبارزه با فتنه گران به عهده حکومت اسلامی است.

وی از اشغال برخی شهرهای عراق توسط تروریست های داعش به عنوان واقعه تلخ یاد کرد و گفت: شهر موصل دومین شهر عراق با ترکیب جمعیتی کرد و سنی است که مورد تعرض تروریست ها قرار گرفت و با سقوط سریع موصل تبانی مسئولان این استان با گروه داعش به اثبات رسید.

امام جمعه قم افزود: این گروه جنایتکار هفته گذشته با 5 هزار تروریست اقدامی را علیه حرمین شریفین عسگریین تدارک دیدند ولی به فضل الهی ارتش عراق با کمک مدافعان حرمین شریفین در کمتر از یک روز به این جنگ خاتمه داد و آنها را وادر به فرار کرد و تعدادی از آنها را به هلاکت رساند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه حمله داعش به عراق نشان دهنده چند مسئله است تصریح کرد: مردم عراق چند روز پیش در انتخابات آزاد و قانونی نظر صریح خودشان را اعلام کردند. برخی کشورهای منطقه و آمریکا به شدت از نتیجه این انتخابات نگران هستند و این حمله وحشیانه پاسخ به انتخابات موفقیت آمیز عراق بود.

امام جمعه قم افزود: حوادث عراق درس بزرگی برای احزاب و گروه های مختلف عراقی به ویژه شیعیان است که باید دست از تفرقه بردارند و بیشتر به اتحاد فکر کنند.

وی با اشاره به اینکه اعزام نماینده به مراسم تحلیف السیسی اقدامی نسنجیده بود گفت: انتخاباتی که السیسی خود را برنده آن می داند بدون حضور بزرگترین گروه سیاسی یعنی اخوان المسلمین برگزار شد.

امام جمعه قم با اشاره به حمله تروریست ها به کاروان اعزامی از پاکستان به مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) و حمله به فرودگاه کراچی اظهار کرد: تروریست ها از طریق سازمان ها و موسسات جاسوسی بین الملی حمایت می شوند و تعدادی از کشورهای مزدور آنها را تجهیز کردند و برخی از عالمان خودفروش و مفتیان مزدور بر چنین جنایتی فتوا می دهند.

آیت الله سعیدی به انتخابات موفقیت آمیز سوریه اشاره کرد و گفت: با وجود فضای خوف و خطر که در سوریه حاکم بود 72 درصد مردم سوریه در انتخابات شرکت کردند و 88 درصد به بشار اسد رای دادند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: این همان مسئله ای است که جمهوری اسلامی به آن تاکید دارد که مسئله سوریه راه حل نظامی ندارد و مردم این کشور باید در سرنوشت خودشان مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری