حجت الاسلام و المسلمین علی صدوقی گفت: یکی از رسالت‌های مهم زن منتظر اهميت به کانون خانواده و سعی در حفظ آن است.

حجت الاسلام و المسلمین علی صدوقی در گفتگو با خبرنگار قم خبر، پیرامون وظایف مادران در تربیت فرزندان ولایی اظهار داشت: مهمترین مسئله ای که مادران در تربیت فرزند ولایت پذیر باید رعایت کنند؛ در درجه اول باید خود آشنا با ولایت باشند.

کارشناس تربیتی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر مادری با این بینش، منش خود را سازماندهی کند قطعا فرزندان او متاثر از او خواهند بود.

وی با بیان اینکه بانوان یکی از پشتوانههای اصلی حضور فرزندان در صف مقدم دفاع از انقلاب و حریم ولایت هستند، بیان کرد: بانوان باید با قدر دانستن این فرصت در تربیت نسل آینده با الگو قرار دادن حضرت فاطمه (س) تحول دیگری را در جهان رقم بزنند.

 صدوقی با اشاره به زمان شروع تربیت ولایی فرندان عنوان کرد: به اعتقاد عده ای تربیت ولایی فرزندان از 2 سالگی و به اعتقاد عده ای نیز از 4 سالگی شروع می شود؛ در صورتی که این تربیت قبل از تولد نوزاد بلکه در دوران تجرد مادر شروع می شود.

وی در خصوص تربیت نسل منتظر تصریح کرد: یکی از رسالت‌های مهم زن منتظراهميت به کانون خانواده و سعي در حفظ آن است. در عصر کنونی ، مهاجمان فرهنگی جنگ نرم عليه اين نهاد تأثيرگذار را آغاز نموده‌ و بنا دارند با تخريب کانون خانواده، به عنوان اصلی ترين مرکز انتقال ارزش‌ها، مانع انتقال ارزش‌های دينی و ملی به نسل های آينده شوند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری