معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم از برگزاری مراسم احیای نیمه شعبان در مسجد امام حسن عسکری(ع) در این استان خبر داد.

به گزارش قم خبر، حجت الاسلام علی عزیزی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: محوریت برنامه‌های نیمه شعبان با سخنرانی شب و روز میلاد در تمام بقاع متبرکه که دارای حسینیه هستند که شامل 19 امامزاده می‌شوند اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: سخنرانی‌های شاخص در این روز در مسجد امام حسن عسکری(ع) جنب امام زاده ناصر توسط آیت الله ممدوحی، حجت الاسلام والمسلمین مدنی در امام زاده جعفر شهید(ع) در خیابان شاه ابراهیم و حجت الاسلام والمسلمین محمدی در امام زاده فاضل بیدهند برگزار می‌شود.

وی گفت: دعای کمیل در شب نیمه شعبان در 14 امام زاده استان قم قرائت می شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم بیان کرد: یکی از سنت‌های خوب که آغاز آن از قم بوده است مراسم احیای شب نیمه شعبان است که این مراسم در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار می‌شود و شامل برنامه مناجات، دعای کمیل، سخنرانی، ایستگاه صلواتی، اطعام و غیره است.

وی گفت: دعای ندبه در روز نیمه شعبان در امام زاده سید معصوم و جعفر شهید و امام زاده موسی مبرقع و حضرت ابوالفضل و همچنین امام زاده ابراهیم روستای سیرو قرائت می شود.

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه مراسم مولودی خوانی و شعر خوانی نیز در نیمه شعبان در 19 بقعه برگزار می‌شود، افزود: ایستگاه صلواتی در امام زاده ناصر(ع) و بقعه شیخان، امام زاده ذکریا(ع)، امام زاده عبدالله(ع) در خلجستان و امامزاده حلیمه خاتون(ع) در روستای نایه برپا می‌شود.

وی گفت: مجموعه نمایشگاهی با عناوین "عنایت امام زمان(عج) به علما" و "ما و امام زمان(عج)" که وظایف منتظران را بیان می‌کند در آرامستان شیخان برپا می‌شود که این مجموعه نمایشگاهی به صورت کتابچه نیز چاپ شده و منتشر می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: پرسش و پاسخ دینی و ثبت وقف جدید برای امام زمان(عج) از دیگر برنامه‌های نیمه شعبان در شیخان است.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری