استاندار قم با بیان اینکه تغییر مدیران پس از تغییر دولت یک امر طبیعی است گفت: انتخاب مدیران در قم ناشی از باند بازی نیست و بر اساس شایسته سالاری صورت می‌گیرد.

به گزارش قم خبر و به نقل ار فارس، حجت‌الاسلام محمد صادق صالحی منش صبح امروز در مراسم تقدیر از مدیران پیشین و معارفه مدیران جدید حوزه معاونت سیاسی استانداری قم که در تالار امام رضا (ع) استانداری برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: این گردهمایی با هدف تغییر مدیران استانداری برگزار شده است و باید به این نکته اشاره کرد که همه تغییرات براساس شایسته سالاری صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مراسم سالروز رحلت امام خمینی (ره) اظهار کرد: تا کنون هیچ کس به این صراحت راجع به عقاید بنیانگذار انقلاب اسلامی سخن به میان نیاورده بود.

استاندار قم اضافه کرد: براساس گفته‌های رهبر معظم انقلاب، امام خمینی (ره) به هر آنچه که از نظر دینی عقیده داشتند عمل می‌کردند و حکومت را براساس قانون اساسی شرق و غرب تدوین نکردند.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) با رای مردم، جمهوری اسلامی را پایه گذاری کردند و اکنون پس از گذشت حدود 35 سال از انقلاب اسلامی در ایران بیش از 30 انتخابات برگزار شده است.

صالحی‌منش با بیان اینکه رای مردم در انتخاب مدیران به صورت مستقیم و غیر مستقیم نافذ است بیان کرد: در 24 خرداد سال گذشته، مردم وارد صحنه بزرگ انتخابات شدند و در یک محک بزرگ انتخاباتی نشان دادند که مردم سالاری دینی در ایران حاکم است.

وی با اشاره به وضعیت کشور در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: کشور در وضعیت خاصی بود و ما در معرض خطر جدی آسیب و تهدید به جنگ نرم، تهدید به براندازی نظام، به هم ریختگی بازار، مشکل معیشتی مردم و افسار گسیختگی اجتماعی قرار داشتیم.

استاندار قم با اشاره به حضور یکپارچه مردم و عزم ملی در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در این انتخابات اصو‌لگرایان رای نیاوردند و یکی از کاندیداها با اخذ بیش از نصف آرا توانست پیروز انتخابات شود و بدین ترتیب دولت تدبیر و امید روی کار آمد.

صالحی‌منش با تاکید براینکه با تغییر دولت، جابه‌جایی مدیران یک امر طبیعی است گفت: با تدبیر مجلس شورای اسلامی انتخاب هیئت وزیران بیش از یک ماه به طول انجامید و پس از آن به صورت طبیعی مدیران باید تغییر می‌کردند.

وی ادامه داد: به صورت طبیعی در استانداری‌ها هم تغییراتی به وجود آمد و استاندار قم پس از چند ماه انتخاب شد و ما اساس جابه‌جایی مدیران را در استان قم شایسته سالاری قرار دادیم.

استاندار قم فشارهای سیاسی و غیر سیاسی به استانداری را مورد توجه قرار داد و متذکر شد: با وجود تمام این فشارها، تا کنون تغییر هر مدیر در استان قم با رویکرد شایسته سالاری رخ داده است.

وی با بیان اینکه چینش معاونت‌ها در استانداری قم به صورت شایسته و مطلوب صورت گرفت گفت: در ارتباط با تغییر مدیران زیر مجموعه معاونت‌ها، تمام اختیار به معاونت‌ها داده شد ولی برای هر انتخابی کارنامه مدیران قبلی و جدید به صورت اجمالی مقایسه شد و سپس انتخاب نهایی صورت گرفت.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خویش به برخی از شایعات مبنی براینکه در انتخاب مدیران نوعی باند بازی وجود دارد تاکید کرد: ‌در جایگزینی‌ها هیچ نوع باند بازی رخ نداده و تا زمانی که شایستگی شخصی برای استانداری محرز نشده و سپس به تایید وزارتخانه نرسد هیچ جابه جایی صورت نخواهد گرفت.

وی در ادامه به زمزمه‌هایی مبنی بر تغییر فرماندار اشاره کرد و گفت: تا زمانی که برای ما مشخص نشود که شخصی از نظر عملکرد بهتر از آقای زارعی کوشا است نسبت به تغییر ایشان اقدام نمی‌کنیم.

صالحی‌منش با تاکید براینکه موفقیت در امور اجرایی استان قم در گرو همبستگی و مدیریت یکپارچه است متذکر شد: مدیران باید تلاش کنند تا با توجه به موقعیت خاصی که در استان قم وجود دارد با خدمت صادقانه این استان را به جایگاه واقعی خود برسانند.

وی با اشاره به نقاط قوت استان قم تصریح کرد: وجود بارگاه بانوی کرامت، مسجد مقدس جمکران، حوزه‌های علمیه، حضور مراجع عظام تقلید و حضور طلاب خارجی از 110 ملیت و تردد سالانه بیش از 20 میلیون نفر در قم یک ظرفیت بالا برای این استان ایجاد کرده است که قم را با سایر استان‌ها از همه ابعاد متمایز می‌کند.

استاندار قم با توجه به برخی معضلات اجتماعی بیان کرد: حضور معتادان

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری