کد خبر: 7179

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم:

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم گفت: 15 پروژه به تفکیلیک، 11 افتتاح، 2 مدرسه تخریب و نوسازی شده ، یک مجموعه ورزشی و یک مدرسه احداث شده است که در مهرماه 93 افتتاح می شود.

محسن پورگلیان در گفتگو با خبرنگار قم خبر؛ بااشاره به تاسیس سازمان نوسازی مدارس در کشور، اظهارکرد: سازمان نوسازی مدارس از سال 54 برای ساخت و ساز مسائل آموزشی تاسیس شد و از سال 75 در استان قم این اداره به صورت مستقل کار خود را آغاز کرد.
 
وی در زمینه فرآیند نوسازی مدارس، افزود: براساس نیاز سنجی و استعلام از اداره آموزش و پرورش استان و بازدید از مدارس نیاز به نوسازی با توجه به اولویت ها و نیاز آن مدرسه اقدام به کار می کنیم.
 
مدیرکل نوسازی مدارس استان قم با اشاره به مشکلات گرمایشی در مدارس، عنوان کرد: براساس مصوبه اعتباری مجلس، استان قم 108 مدرسه را از لحاظ گرمایشی استاندار سازی کرد و 400 کلاس درس در راستای استاندارد سازی گرمایشی در دستور کار قرار دارد.
 
پورگلیان بابیان اینکه برای ساخت سالن ورزشی در مدارس، الویت را با مدارس دخترانه قرارداده ایم، خاطرنشان کرد: 70 سالن ورزشی در مدارس استان ساخته شده است که در حال حاضر نیمی از مدارس از امکانات سالن ورزشی برخوردارند.
 
به گفته وی در گذشته نسبت به اعتباری که در استان داشتیم 30 درصد از اعتبارات عمران استانی به نوسازی مدارس تخصص داده می شود اما در حال حاضربا ورود دستگاه های اجرایی  جدید 10 درصد اعتبارات استان به بحث نوسازی مدارس اختصاص داده شده است که این درصد کم است.
 
مدیرکل نوسازی مدارس استان قم با اشاره به آمار پروژه های تهویلی اداره نوسازی مدارس تا مهرماه 93، خاطرنشان کرد: 15 پروژه به تفکیلیک، 11 افتتاح، 2 مدرسه تخریب و نوسازی شده ، یک مجموعه ورزشی و یک مدرسه احداث شده است که در مهرماه 93 افتتاح می شود.
 
انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری