کد خبر: 6620

قم خبرگزارش می دهد/

اندیشمندان غربی و وهابیان با سو استفاده کردن از اعتقادات مردم شیعه روی این شایعه که امام زمان شیعیان در چاه زندگی می کند صحه می گذارند.

به گزارش قم خبر، چند بار نامه را به نشانه تبرک بر روی درِ فلزی چاه کشید، چشمانش را بست و زمزمه می کرد؛ حدود یک دقیقه نامه را بر روی چشمانش می گذاشت و آن را می بوسید. وقتی نامه را به درون چاه انداخت، در چاه را برای چندمین بار بوسید. وقتی در مورد این چاه از او پرسیده شد گفت: همه آرزوهایم را درون کاغذ مخصوص عریضه نویسی نوشتم تا امام زمان آن را مطالعه کند و دعاها و آرزوهایم مستجاب شود.

 
جوانی که برای اولین بار به مسجد جمکران رفته بود اظهار داشت: قبل از اینکه چاه مسجد جمکران را از نزدیک دیده باشم فکر می کردم در زیر این چاه آب روانی در حرکت است که نامه های مردم را با خود می برد.
 
دیگری که اهل اراک بود گفت: این نامه ها را در چاه می ریزند و امام زمان(عج) همه آنها را مطالعه می کند و به درخواست مردم جواب می دهد.
 
جوان دیگری که اعتقاد زیادی به نوشتن نامه بر روی کاغذ مخصوص عریضه نویسی داشت، گفت: کسی که می خواهد به جواب نامه اش برسد و دعاهای او مستجاب شود باید حتما درخواست های خودش را در کاغذ عریضه نویسی بنویسد، به خاطر اینکه در بخش های مختلف این کاغذ دعاهای مخصوصی نوشته شده است.
 
نوجوانی که حدود 13 سال سن دارد و به همراه تعدادی از دانش آموزان به اردوی شهر مقدس قم و جمکران سفر کرده است، با شور و اشتیاق فراوانی کاغذ عریضه نویسی را به درون چاه انداخت و وقتی از او پرسیده شده که چه چیزهایی باید در این کاغذ نوشته شود، گفت: من یکی از خاطراتم را برای امام زمان(عج) نوشتم تا مطالعه کند.
 
مرد میانسالی گفت: وقتی تعداد نامه های چاه زیاد شد، شخصی که پاک سرشت باشد و از منزلت بالایی برخوردار باشد این نامه را با خودش می برد و در جایی که آب روانی باشد می ریزد. او تاکید کرد که شخص حامل نامه ها حتما از ویژگی های خاصی برخوردار است.
 
یکی دیگر از جوانان که نظاره گر انداختن نامه به درون چاه بود، هیچ اصلاعی از این چاه نداشت و گفت: من هیچی از این چاه نمی دانم و اگر می خواهید چیزی بفهمید کاغذهایی که رو به روی چاه نصب شده را بخوانید.
 
به خاطر تاریک بودن فضای درون چاه، تعدادی از نوجوانان و جوانان سعی می کردند از طریق نور موبایل، داخل چاه را ببینند، و هر کسی که به اصطلاح می خواست به دیگران بفهماند که درون این چاه را دیده است به مردم می گفت که درون این چاه آب نیست، دیگری می گفت که نامه ها را می بیند، یکی دیگر هم می گفت که این نامه ها خیلی زیاد هستند.
 
دختر جوانی که از یکی از شهرهای کشور به جمکران سفر کرده بود وقتی در مورد این چاه از او پرسیده شد گفت: مگر نمی دانی امام زمان(عج) در این چاه زندگی می کند. امام زمان(عج) نامه های ما را در این چاه می خواند.
 
دیگری هم که حدود 20 سال سن داشت، گفت: امام زمان(عج) در این چاه غیب شده است.
پیر زنی که به نرده های آهنی تکیه داده بود و به چاه نگاه می کرد گفت: این چاه قبر امام زمان(عج) است، امام زمان(عج) را اینجا دفن کردند. 
 
دختر این پیرزن نیز گفت: امام زمان(عج) نمرده که در اینجا دفنش کنند؛ قرار است امام زمان(عج) را این مکان دفن کنند.
 
یکی دیگر از بانوان که نامه اش را به خادم داده بود که درون چاه بیندازد گفت: نامه ها را در چاه می ریزیم و امام زمان(عج) شبهای جمعه و چهارشنبه این نامه را می خواند، به همین خاطر این چاه هیچ وقت پر نمی شود.
 
دیگری اصلا نمی دانست که این نامه ها را برای چی در درون چاه می ریزند و حتی هیچ اطلاعی از این چاه نداشت، و وقتی از او درباره این چاه پرسیده شد، گفت: من اطلاعی از این چاه ندارم و چون همه دلنوشته های خودشان را داخل این چاه می ریزند، من هم همین کار را کردم.
 
دختر جوانی که از پشت نرده های فلزی ملتمسانه به چاه نگاه می کرد گفت: دلنوشته های خودم را برای امام زمان(عج) نوشتم که ایشان بخواند. امام زمان(عج) این دلنوشته ها را می خواند و امیدوارم جواب نامه ام را به زودی از امام بگیرم.
 
جواني آذري زبان مي‌گويد: اين چاه را امام زمان با دست خود كنده است.
 
جوان ديگري مي‌گويد: چاه در زمان حضور امام زمان حفر شده و به دست ايشان متبرك شده است.
 
خانمي استادم بود. مي‌گفت اگر حاجت داري نيت كن و در چاه بينداز من در كتاب فرهنگ عميد اين مطلب را ديدم.
 
مي‌گويند امام زمان نامه‌هايي كه در اين چاه مي‌اندازند مي‌خواند، پنج سال پيش همه حاجت هايم را از اين چاه گرفت و حاجت‌هايي را مي‌دهد كه نيت آن پاك باشد.اگر حاجتت را نگرفتي شايد حكمتي باشد مثلا اگرحاجتت را بدهد ممكن است به گناه كشيده شود، من به اين چاه ايمان دارم، چون منسوب به امام زمان(عج) است و من حاجت خود را گرفته ام. دير و زود دارد ولي سوخت و سوز ندارد
 
علت استقبال مردم از اين چاه اين است كه مسجد جمكران ضريح ندارد. مردم براي انداختن برگه‌هاي حاجت و نيز نذورات خود به اينجا مي‌آيند.
 
يك روحاني معمم حدوداَ 60 ساله می گوید: عريضه‌هايي كه مردم در اين چاه مي‌اندازند به دست امام زمان(ع) مي‌رسد من از اين چاه حكمت (معجزه) ديده ام، هفته‌اي يك بار امام زمان مي‌آيد نامه‌ها را مي‌بيند و مي‌رود و بعد اينها را خالي مي‌كنند.
 
دانش آموزي مي‌گويد معلم من گفت نامه در چاه بيندازيد امام زمان(ع) آن را مي‌خواند.
برايم سوال است كه امام زمان چطور وقت مي‌كند همه اين نامه‌ها را بخواند.
 
مردم می گویند:عريضه انداختن آدابي دارد؛ سه شنبه اول درخواستت را روي كاغذ مي‌نويسي داخل چاه مي‌اندازي و 114 بار مي‌گويي يا صاحب الزمان. سه شنبه دوم مي‌آيي و 114 بسته نمك كوچك (حدوداَ دو سه قاشق) را كه همين دستورالعمل را روي كاغذي نوشته‌اي و داخل آن گذاشته‌اي بين مردم توزيع مي‌كني. سه شنبه سوم حاجتت را مي‌گيري.
 
پیرزنی هم می گوید: اين چاه، چاه امام زمان(ع) است موقع انداختن حاجت در چاه دعاي مخصوصي را بايد بخواني.من که هر سال در چاه عريضه مي‌اندازم و نتيجه ام را مي‌گيرم.
حاجتت را مودبانه مي‌نويسي و در چاه مي‌اندازي و چهل مرتبه شبهاي چهارشنبه (سه شنبه شب) مي‌آيي و نماز و زيارت مي‌خواني بعد حاجتت برآورده مي‌شود. اگر در حين اين ۴۰ روز برآورده شد بايد ۴۰ روزت را كامل كني. اگر وقت نكردي ولي حاجتت را گرفتي بقيه روزهايي كه بر گردنت هست را حساب مي‌كني و خرج آن را به يك هيات مي‌دهي كه مي‌آيند.
 
يك روحاني كه مرحوم شده مي‌گفت مشكلاتش از طريق اين چاه حل شده است. اين حاج آقا قبلا با چاه حرف مي‌زده است. با اين حس كه امام زمان(ع) داخل چاه و مي‌شنود و بعداَ حرف زدن تبديل به نامه نگاري شد و الان مردم نامه مي‌اندازند. جريان حضور امام در چاه هم از اين قرار بوده است كه آقا آمده سر چاه، سنگي در مقابلش بوده است. حضرت سنگ را بر مي‌دارد و وارد چاه مي‌شود. بعد سنگ بر مي‌گردد سر جايش روي چاه و حضرت داخل چاه مي‌ماند و شخصي مي‌دانسته كه حضرت داخل چاه است.
 
يك خادم جمكران می گوید، اين چاه به نيت چاه سامرا كه امام زمان در آنجا غايب شده، ساخته شده است. مردم هم به همان نيت در اينجا حاجت مي‌اندازند،سال ۸۵ آمدم، عريضه داخل چاه انداختم. همان شب امام زمان(ع) را در خواب ديدم. براي خودم هم عجيب و غير منتظره بود،كساني كه اطلاعات زيادي ندارند نبايد راجع به اين چاه پرس و جو كنند چون باعث انحراف مي‌شود. اين افراد بايد همين قدر بسنده كنند كه به طريقي اين نامه به دست امام زمان(ع) مي‌رسد.
 
**عریضه نویسی در چاه جمکران هیچ تقدسی ندارد
 
حجت الاسلام و المسلمین محمد شهبازیان در گفتگو با خبرنگار قم خبر بااشاره به چاه عریضه نویسی جمکران، اظهارکرد: در مورد عریضه نوشتن در چاه جمکران هیچ روایت و اعتبار و سندی ندارد.
 
استاد و پژوهشگر تخصصی مرکز مهدویت با اشاره به نظر اندیشمندان غربی و وهابیان درباره زندگی حضرت مهدی (عج) در چاه، افزود: اندیشمندان غربی و وهابیان با سو استفاده کردن از اعتقادات مردم شیعه روی این شایعه که امام زمان شیعیان در چاه زندگی می کند صحه می گذارند.
 
وی بابیان اینکه چاه عریضه نویسی جمکران هیچ تقدسی ندارد، عنوان کرد: عریضه نویسی در چاه جمکران نه واجب، نه مستحب است.

انتهای خبر/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری