کد خبر: 616

استاد حوزه گفت: زمانشناسی امام حسین (ع) خیلی حائز اهمیت بود و انسان باید توجه کند زمان را درست بشناسد و با الگو گیری از موقعیت شناسیآن حضرت عمل کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا ضمیری در گفت و گو با خبرنگار قم خبر،  با اشاره به موقعیت شناسی امام حسین (ع) اظهار کرد: زمانشناسی آن حضرت خیلی حائز اهمیت بود امام حسین (ع) زمانی دست به قیام( با حکومت یزید قیام کردند) زدند که لازم بود.
 
استاد حوزه افزود: انسان باید توجه کند زمان را درست بشناسد و با الگو گیری از موقعیت شناسی امام حسین (ع) عمل کند.
 
وی با بیان اینکه امام حسن(ع) و امام حسین(ع) بر اساس موقعیت شناسی هم قیام کردند هم سکوت و هم صلح، عنوان کرد: این طوری نیست که بگوییم امام حسن صلح کرد امام حسین(ع) جنگید.
ضمیری در ادامه گفت: برای امام حسین (ع) دین و ارزش های دینی از اهمیت خاصی برخوردار بود.  
 
این استاد حوزه با بیان اینکه باید برای دین از جان مایه گذاشت خاطرنشان کرد: برای امام حسین (ع) اصلاح امت جدش حائز اهمیت است ، آن حضرت با آن همه عظمت فدای ارزش ها شد وخود را فدا کردند تا دین بماند.
 
وی بیان کرد: علاقه امام حسین(ع به خاندان خود عشق فامیلی نبوده است بلکه فراتر از بحث فامیلی و نژادی بوده است ایشان ارادت خاصی به اهل بیت داشتند.
 
ضمیری با اشاره به توجه امام حسین (ع)  به نماز و عبادت در کربلا یادآورشد: عشق و ارادات امام حسین(ع) به معنویت و عبادت بی مثال بوده است.

انتهای خبر/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری