کد خبر: 5224

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی:

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است که جوهره آن علمی و معرفتی است که پایگاه معرفت و فرهنگ دینی هم قبل از انقلاب حوزه علمیه قم و مدرسه فیضیه بوده است.

آیت الله محسن غرویان در گفت و گو با خبرنگار قم خبر، با اشاره به شهادت امام صادق (ع) و تقارن آن با حادثه مدرسه فیضیه اظهار کرد: امام صادق(ع)  پایه گذار مکتب جعفری هستند و شخصیت امام صادق(ع) به عنوان شخصیتی علمی و فرهنگی در تاریخ اسلام و تشیع باقی مانده است.

 

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی افزود: روایات شیعی ما از امام صادق (ع) و پدرش است که برای ما باقی مانده است  و بخش عظیمی از علم فقه ما از روایات امام صادق(ع) است.

 

استاد حوزه علمیه قم  بیان کرد: جایگاه امام صادق(ع) به عنوان جایگاه علمی در فرهنگ تشیع بوده است و از این جهت مکتب تشیع را مکتب جعفری نامیده اند.

 

آیت الله غرویان عنوان کرد: مدرسه فیضیه، مکتب تشیع و مکتب انقلاب تعقل و نهضت شورش علیه ظلم و بی عدالتی است، نظام شاهنشاهی قبل از انقلاب می دانست که شاگردان مکتب امام صادق(ع) و طلاب و اساتید و علمای حوزه علمیه قم در مکتب تشیع پرورش یافتند.

 

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری از همین مدرسه فیضیه و فرهنگ انقلابی امام صادق(ع) هستند، این انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است  که جوهره آن علمی و معرفتی است که پایگاه معرفت و فرهنگ دینی هم قبل از انقلاب حوزه علمیه قم و مدرسه فیضیه بوده است.

 

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: امام خمینی(ره) در مدرسه فیضیه حجره داشتند و تدریس می کردند و شاگردان خود را پرورش می دانند از این جهت رژیم شاه می دانست مدرسه فیضیه چشمه جوشان فرهنگ انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) است و به همین خاطر به مدرسه فیضیه حمله کردند و بنابر توهم خود بتوانند فریاد انقلاب و اعتراض امام خمینی(ره) و شاگردانش را خاموش کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: حمله به مدرسه فیضیه نتیجه ای عکس داشت و آتش انقلاب وخشم مردم بیشتر شد و در واقع با حمله به مدرسه فیضیه ندای اعتراض  فریاد انقلابی طلاب به بیرون از مدرسه فیضیه  کشیده شد و مردم به حمایت از روحانیت برخواستند و شعله های انقلاب شعله ورتر شد و رژیم شاه را به پایین کشید.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری