کد خبر: 5199

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي فارس:

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي فارس با اشاره به حادثه 25 شوال و حمله به مدرسه فیضیه، اظهار کرد: در حادثه فیضه قبل از مرجعیت، نقش تشیع و مکتب اهل بیت که 13-14 قرن برای آنها اقامه عزا می شد، نشانه گرفته شده بود.

حجت الاسلام محمد رضایی در گفت و گو با قم خبر، با اشاره به حادثه 25 شوال و حمله به مدرسه فیضیه، اظهار کرد: در حادثه فیضه قبل از مرجعیت، نقش تشیع و مکتب اهل بیت که 13-14 قرن برای آنها اقامه عزا می شد، نشانه گرفته شده بود.

رئيس شورای هماهنگی تبليغات اسلامی فارس با اشاره به جنایات رژیم شاه، افزود: این جنایات رژیم شاه، توهین به مرجعیت در حادثه فیضیه نقطه غیرقابل بازگشتی را برای رژیم منحوس شاه رقم زد.

 وی با تاکید به فتنه های 150 اخیر، تصریح کرد: در فتنه های 150 سال سال گذشته و بعد از از مشروطه می بینیم نوک پیکان فتنه همیشه مذهب را نشانه گرفته است، که نمونه بارز آن وقایع قاجار، ظهور باب، مشروطه و نهضت صنعت نفت بوده است که در همه آنها هدف تضعیف روحانیت بوده است.  

حجت الاسلام رضایی با اشاره به وظیفه علما و روحانیت، عنوان کرد: وظیفه اصلی و طبیعی علما صیانت از دین است و در این 150 سال گذشته افرادی مانند مجتهد لاری از علمای تبریز تا شیخ محمد خیابانی همه یک هدف داشتند.

 

رئيس شورای هماهنگی تبليغات اسلامی فارس با اشاره به دیدگاه افراد نسبت به روحانیت، عنوان کرد: همه آحاد جامعه نسبت به نقش روحانیت واقف هستند، مثلا در نوشته های دکتر شریعتی نیز به چشم می خورد که تاکید داشته است، زیر هیچ قراردادی که ضرر ایران در آن بوده، امضای هیچ ملا و آخوندی نیست، اما امضای فرنگ رفته ها و دکتر و مهندسان به وفور به چشم می خورد.

 

وی با اشاره نقش افشاگری روحانیت، گفت: اگرچه نقش روحانیت به دلایل بیرونی و درونی تضعیف شد اما همیشه و در همه حال مشکلات و مسائل را روحانیت رفع می کردند، مانند نقش آیت الله قاضی در فتنه سال 58 که به خوبی آن شرایط را مدیریت کرد.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به شرایط جامعه، تاکید کرد: اگرچه در طول تاریخ کش و قوس هایی هم به وجود آمده باشد، اما بازهم روحانیت پشت و پناه مردم هستند و مردم در همه شرایط به آنها تاسی می کند.

رئيس شورای هماهنگی تبليغات اسلامی فارس با اشاره به قیام 15 خرداد 42، افزود: اگرچه امام راحل 15 خرداد را عزای عمومی اعلام کرد، اما باید توجه داشت که قیام 15 خرداد ریشه در فروردین 42 دارد.

وی با اشاره به تعداد مجروحان و شهدای حادثه فیضیه، تصریح کرد: همیشه باید در تاریخ واقعه کربلا به وجود بیاید تا چهره یزید نمایش داده شود.

حجت الاسلام با اشاره به آسیب شناسی حادثه فیضیه، خاطرنشان کرد: ما باید در ثبت آن وقایع تلاش و پیگیری زیادی کنیم، زیرا تاریخ شفاهی ما که در سینه حاضران آن واقعه است در حال از بین رفتن است، تاکنون تعداد زیادی از شاهدان آن ماجرا وفات کرده اند و همین سبب می شود تا تاریخ مهم کشور به نسل بعد انتقال داده نشود، بنابراین برای تدوین آن برهه از تاریخ همه مسئول هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری