کد خبر: 4879

به مناسبت بازگشت پرستوها/

آنهایی که سال‌ها در بند دشمن اسیر بودند و امروز به عنوان برگ زرینی بر تاریخ انقلاب اسلامی ما می‌درخشند، افرادی صادق، آزاده و ولایت پذیر بودند که این شاخصه‌ها سبب ماندگاری آن‌ها در تارک تاریخ شده است.

به گزارش قم خبر، 26 مرداد 1369 برگ زرینی در تاریخ باشکوه انقلاب اسلامی ما رقم خورد، 24 سال پیش در چنین روزگاری بود که شهر آماده پذیرایی از پرستوهای مهاجر دور از وطن شد.

 
امروز بازهم هوای رهایی و عطرو بوی شکستن قفس‌های سخت اسارت در شهر پیچیده است و تقویم شوق دیدار شما را در خود ثبت کرده است، اصلا روزی که آمدی نگاه خسته مادران پر از اشک شوق بود و فروغ بی‌فرغ یعقوبی پدران به نور نشست، روزی که آمدی همه شاد بودند اما تو هنوز در بهت روزهای سخت اسارت به سر می‌بردی، روزهای سردی که تازیانه‌های غربت و اسارت بر جان و روحتان می‌تاخت.
 
تو آمدی اما فرزندت تصویر روشنی از پدر نداشت، تو با اشتیاق فرزندت را که قد کشیده بود در آغوش کشیدی و بوسیدی اما نگاهت هنوز گنگ و مبهم بود، انگار سال‌ها اسارت در گلبرگ‌های روحت اثرگذار بوده است.
 
سیدجواد هاشمی با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اظهار کرد: آزادگان زاهدان شب و شیر بیشه امروز و آبروی نظام هستند، ملت را آزادگان عزیز حفظ کردند و این افراد مبلغ و سفیرانی در زندان‌های عراق بودند که شکنجه‌ها و مصائب فراوانی را تحمل کردند.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با بیان اینکه آزادگان با افتخار از این آزمون بیرون آمدند، افزود: در حال حاضر 589 نفر آزاده در سطح استان قم داریم، که از این تعداد آزادگان جانباز زیر 25 درصد 66 نفر، بالای 25 درصد 509 نفر هستند.
 
بازگشت آزادگان به کشور برگ زرین تاریخ است
 
اکبر بختیاری با اشاره به شاخصه‌های فردی آزادگان، گفت: آنهایی که سال‌ها در بند دشمن اسیر بودند و امروز به عنوان برگ زرینی بر تاریخ انقلاب اسلامی ما می‌درخشند، افرادی صادق، آزاده و ولایت پذیر بودند که این شاخصه‌ها سبب ماندگاری آن‌ها در تارک تاریخ شده است.
 
معاون فرهنگی سپاه علی بن ابی طالب (ع) با بیان روحیه صبر و استقامت اسرا در سال‌های اسارات، تصریح کرد: آن‌ها سال‌ها با صبر و توکل به خدا مقاومت کردند و همین صبر آن‌ها سبب شده بود تا بعثی‌ها اسیر رزمندگان ما شوند، در این راستا می‌توان از شهید حجت الاسلام ابوترابی یاد کرد که به عنوان سید و سرور اسرا سال‌ها در زندان‌های رژیم بعث ایستادگی کرد و الگوی دیگر اسرا بود.
 
وی با تاکید به عواملی که سبب پایداری اسرا علی رغم شکنجه‌های رژیم بعث شد، عنوان کرد: صبر، توکل به خدا، توسل به ائمه اطهار و الگوگیری ازفرهنگ سرخ عاشورا سبب شد تا اسرای ما سال‌ها در آن شرایط سخت و در آن زندان برای تحقق آرمان‌های انقلاب و اسلام صبر و پایداری کنند.
 
حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی با اشاره به ویژگی‌های اسرا، تاکید کرد: خلوص نیت، خلوص در عبادت، اتکا به خداوند و توسل به ائمه معصومین (ع) بارز‌ترین ویژگی این افراد بوده است.
 
سمفونی خنده مردم شهر بهترین موسیقی آمدنت بود
 
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه قم با اشاره به ویژگی‌های حجت الاسلام ابوترابی در دوران اسارت، خاطرنشان کرد: حجت الاسلام ابوترابی به عنوان یک نیرو و شارژ روحی روانی افراد در زندان‌های بعث به حساب می‌آمد که به اسرا روحیه می‌داد و آن‌ها را تشویق به ایستادگی می‌کرد.
 
24 سال پیش کوچه کوچه‌های شهر با آغوشی باز و منتظر، با عطر دل انگیز اسپند میزبان حضور سبزت شدند، انگار قفس‌ها شکسته شده بود دستانی توانمند از جنس نور آمدنت را دف می‌زد و شور در سر داشت که سمفونی خنده مردم شهر بهترین موسیقی آمدنت شد.
 
اصلا در وصف مقام شامخت همین بس که رهبر معظم انقلاب آزادگان را ذخائر و سرمایه‌های اسلام، جمهوری اسلامی و ملت ایران دانستند و با اشاره به بازگشت پیروزمندانه آنان به عنوان تحقق یک وعده الهی، اظهار کردند: امروز که ملت ایران با سلطه گران و زیاده خواهان جهانی در حال مقابله است به عبرت و تأمل در این سنت الهی، ‌احتیاج جدی دارد آن روز که فرزندان ملت در اردوگاه‌ها و شکنجه‌گاه‌ها اسیر بودند بر حسب ظاهر دریچه امیدی برروی آنان باز نبود اما به علت پایبندی و عمل به آنچه پروردگار فرموده است سنت صادق الهی درباره آنان محقق شد و سرافراز و پیروزمند به میهن بازگشتند و دشمنان آنان به زباله‌دان تاریخ پیوستند.
 
24 سال می‌گذرد و تنت عطر و بوی باروت می‌دهد هنوز، انگار تو سال‌ها گلوله و زخم را طواف کرده‌ای که عطر نفس‌هایت سرشار از گاز خردل است، قریب به ربع قرن است که کوچه‌ها تو را می‌شناسند، قهرمان خوش آمدی....
 
گزارش از زهرا رئیسی
 
انتهای پیام/
 

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری