کد خبر: 4793

معاون فرهنگی سپاه قم:

معاون فرهنگی سپاه علی بن ابی طالب (ع) قم گفت: الگوگیری ازفرهنگ سرخ عاشورا سبب شد تا اسرای ما سال‌ها در آن شرایط سخت و در آن زندان برای تحقق آرمان‌های انقلاب و اسلام صبر و پایداری کنند.

اکبر بختیاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار قم خبر، در آستانه سالروز 26 مرداد و بازگشت اسرا به کشور، اظهار کرد: آنچه از نام آزادگان مشخص می‌شود، این است که آن‌ها از حدود نفسانی و تعلقات دنیوی آزاتد و‌‌ رها بودند.

معاون فرهنگی سپاه علی بن ابی طالب (ع) با اشاره به شاخصه‌های فردی آزادگان، افزود: آنهایی که سال‌ها در بند دشمن اسیر بودند و امروز به عنوان برگ زرینی بر تاریخ انقلاب اسلامی ما می‌درخشند، افرادی صادق، آزاده و ولایت پذیر بودند که این شاخصه‌ها سبب ماندگاری آن‌ها در تارک تاریخ شده است.

وی با بیان روحیه صبر و استقامت اسرا در سال‌های اسارات، تصریح کرد: آن‌ها سال‌ها با صبر و توکل به خدا مقاومت کردند و همین صبر آن‌ها سبب شده بود تا بعثی‌ها اسیر رزمندگان ما شوند، در این راستا می‌توان از شهید حجت الاسلام ابوترابی یاد کرد که به عنوان سید و سرور اسرا سال‌ها در زندان‌های رژیم بعث ایستادگی کرد و الگوی دیگر اسرا بود.

بختیاری با تاکید به عواملی که سبب پایداری اسرا علی رغم شکنجه‌های رژیم بعث شد، عنوان کرد: صبر، توکل به خدا، توسل به ائمه اطهار و الگوگیری ازفرهنگ سرخ عاشورا سبب شد تا اسرای ما سال‌ها در آن شرایط سخت و در آن زندان برای تحقق آرمان‌های انقلاب و اسلام صبر و پایداری کنند.

معاون فرهنگی سپاه علی بن ابی طالب (ع) با تاکید به الگو بودن اسرا برای همه افراد، خاطرنشان کرد: اسرا برای همه ما الگو و شاخص هستند که باید به آن‌ها تاسی کنیم، البته ما نیز برای گذر از همه سختی‌ها باید به وعده‌ها وعنایت خداوند و به خط ولایت اعتماد کامل داشته باشیم تا به اهداف عالی خود برسیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری