کد خبر: 4547

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) از عالمان مورد اعتماد ائمه (ع) و از محدثین زمان خود هستند و این نشانگر جایگاه بالای ایشان است.

آیت الله سید محمد غروی در گفت‌و‌گو با خبرنگار قم خبر، با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اظهار کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با چهار واسطه به امام حسن مجتبی (ع) می‌رسد ایشان از بزرگان و علمای شیعه محسوب می‌شوند و از اصحاب امام جواد (ع) و امام هادی (ع) به حساب می‌آیند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: معروف است که حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) معارف دینی خود را به امام هادی (ع) عرضه کرده‌اند و حضرت هادی (ع) همه آن‌ها را تائید کرده و برآن صحه گذاشته‌اند و گفتند که این‌ها اعتقادات صحیحی است که شما دارید.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: افرادی که نزد امام هادی (ع) یا امام جواد (ع) می‌رسیدند و برای سوالات خود مراجعه می‌کردند امام (ع) آن‌ها را به حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ارجاع می‌دانند تا پاسخ‌های خود را از ایشان دریافت کنند.

آیت الله غروی خاطرنشان کرد: مرحوم مقدس قمی نقل می‌کند که امام رضا (ع) ایشان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را مورد خطاب قرار می‌دهند و به ایشان می‌فرمایند که به دوستان و شیعیان ما سلام برسان و بگو که راه شیطان را برای خود باز نکنند، راستگویی و امانتداری کنند ،بیهوده سخن نگویند و سعی کنند که کسانی که اهل ولایت هستند با یکدیگر ملاقات کنند و این زمینه نزدیکی مردم به اهل بیت (ع) و ما است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) مورد تهدید حکومت عباسیان بوده است و ایشان به ری می‌آیند و سکنی می‌گزیند و وفات می‌کنند و پس از وفات مردم متوجه می‌شوند که ایشان از خواص امام هادی (ع) و امام جواد (ع) و از راویان و نزدیکان این بزرگان هستند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) از عالمان مورد اعتماد ائمه (ع) بوده‌اند و از محدثین زمان خود هستند و این نشانگر جایگاه بالای ایشان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری