کد خبر: 4546

رئیس مرکز تخصصی مهدویت قم:

رئیس مرکز تخصصی مهدویت قم گفت: نکاتی که امام رضا (ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) می‌فرماید نشان از جایگاه بالای معنوی است که ایشان بین شیعیان داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی کلباسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار قم خبر، با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اظهار کرد: ایشان‌‌ همان گونه که از اسمشان مشخص است از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) بودند و در زمان حکومت بنی عباس بنا به دلایلی مورد تعقیب و تحت فشار بوده‌اند و سپس در ری به شهادت رسیدند.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت قم افزود: حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به دلیل فشارهایی که توسط حکومت عباسیان انجام می‌گرفت به صورت نا‌شناس زندگی می‌کردند و پس از فوت و دفن ایشان مردم متوجه شخصیت واقعی ایشان شدند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی‌های حضرت عبدالعظیم حسنی خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های ایشان این است که عالم بودند و به روایات اهل بیت (ع) دسترسی داشتند و در مکتب اهل بیت (ع) فعالیت می‌کردند و به ترویج آن می‌پرداختند و عقائد ایشان مورد تائید امام هادی (ع) بوده است.

کلباسی عنوان کرد: هنگامی که حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) خدمت امام رضا (ع) می‌رسد امام (ع) به ایشان می‌فرماید که سلام مرا به شیعیان و پیرو مکتب اهل بیت (ع) برسان و بگو که شیعیان وحدت داشته باشند و یکدیگر را آزرده نکنند و این نکاتی که امام رضا (ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) می‌فرماید نشان از جایگاه بالای معنوی است که بین شیعیان داشته است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: حدیثی که می‌گوید زیارت حرم عبدالعظیم حسنی (ع) همانند امام رضا (ع) است به دلیل شرایط سختی بوده که حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تحمل کرده است و ایشان همواره به تبلیغ مکتب اهل بیت (ع) می‌پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری