کد خبر: 4397

رضوی مهر در گفتگو با قم خبر:

مسجد امام حسن عسگری(ع) بنابر مشهور توسط احمد بن اسحاق قمی در قرن سوم هجری احداث گردیده است.

به گزارش قم خبر، حجت الاسلام و المسلمین سید جلال رضوی بااشاره به تاریخچه مسجد امام حسن عسگری(ع)، اظهارکرد: مسجد امام حسن عسگری(ع) بنابر مشهور توسط احمد بن اسحاق قمی در قرن سوم هجری احداث گردیده است.                              
 
نائب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم بابیان اینکه این مسجد سینه به سینه و از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است، افزود: انتخاب مکان و طرح و منابع مالی این مسجد توسط امام حسن عسگری(ع) وبه دستور وکیل آن حضرت(احمدبن اسحاق قمی ) ساخته شده است.                    
 
وی مسجد امام حسن عسگری (ع) را پایگاه فضیلت و عظمت و معنویت دانست و گفت: علمای بزرگ ما می کوشیدند حداقل یک وعده نماز جماعت خود را در این مسجد اقامه کنند.                                                                         
رضوی به اشعار مرجع بزرگ تقلید آیت الله صافی اشاره کرد و گفت: این مسجد خرم که به قم شد بنیاد، از لطف امام عسگری شد ایجاد، این اشعاردر وصف مسجد امام حسن عسگری (ع) گفته شده است.                                                      
 
نائب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم به سابقه دیرینه اعتکاف در مسجد امام حسن عسگری (ع) اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه صد ها سال از ساخت این مسجد می گذرد اما شکوه و عظمت در این مسجد موج می زند.                                                                           
 
وی یادآورشد: به دلیل اینکه طرح این مسجد از ناحیه عصمت(امام حسن عسگری) داده شده است برای ترمیم و توسعه این مسجد اقداماتی صورت گرفته است.     
 
انتهای خبر/  
 

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری