کد خبر: 4214

معاون شهردار قم:

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم از ایمن سازی فوری فضاهای باز شهری و بوستان‌ها در قم خبر داد و گفت: موارد مغایر با اصول استاندارد در فضاهای باز شهری قم شناسایی می‌شود.

مهدی اصفهانیان مقدم در گفت‌و‌گو با خبرنگار قم خبر، درباره به هماهنگی‌های صورت گرفته بین اداره کل استاندارد و شهرداری قم اظهار کرد: با توجه به درخواست شهرداری قم وضعیت استاندارد تجهیزات پارک‌های سطح شهر قم، وسایل بازی کودکان و تجهیزات ورزشی قرار گرفته در بوستان‌های شهرداری قم مورد بررسی و بازبینی قرار می‌گیرد.

وی افزود: تلاش ما بر این است که در صورت برخورد به موارد غیر استاندارد، موارد مغایر با اصول استاندارد را شناسایی کنیم و به صورت فوری از طریق هماهنگی با مناطق هشتگانه شهرداری و سازمان پارک‌ها و فضای سبز اقدام به رفع نواقص کنیم.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم تصریح کرد: شهردار قم تاکید زیادی بر رعایت اصول ایمنی و استاندارد به کار رفته در سطح شهر به ویژه بوستان‌ها و اماکن تفریحی داشته و بر همین اساس، ایمن‌سازی تجهیزات مستقر در بوستان‌ها به صورت ویژه و فوری در برنامه شهرداری قم و مناطق تابعه شهرداری قرار گرفته است.

اصفهانیان مقدم عنوان کرد: تعداد زیادی از کارکنان شاغل در بوستان‌ها و پارک‌های سطح شهر قم برای آموزش اصول ایمنی و دوره‌های آموزشی فراخوانده شده‌اند و امیدواریم با تکیه بر این اقدامات، نقص‌های ایمنی و استاندارد فضاهای تفریحی به حداقل ممکن برسد.

وی تصریح کرد: ایمنی و امنیت، دو شاخص کیفی با اهمیت در افزایش سطح کیفی بوستان‌ها و فضاهای باز شهری هستند که در زمینه تأمین امنیت بوستان‌ها شاهد همکاری همه جانبه و فعالیت پرسنل انتظامی و سایر دستگاه‌های مسئول هستیم و خوشبختانه از این نظر با مانعی روبرو نیستیم.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی برای افزایش ضریب ایمنی بوستان‌ها در نظر گرفته شده است و در سطح مناطق مختلف شهرداری قم کمیته‌هایی تخصصی به منظور شناسایی و رفع موارد مشکل ساز در مورد اصول ایمنی در بازدیدهای دوره‌ای تشکیل شده که رویکرد این گروه‌ها اقدامات پیشگیرانه به منظور ارتقای سطح ایمنی فضاهای باز شهری و بوستان هاست.

اصفهانیان مقدم بیان کرد: کاهش حوادث شهری در قم، نیازمند مشارکت همه جانبه شهروندان است و دستگاه‌ها با همراهی مردم می‌توانند ماموریت خود در راستای ایجاد آسایش و محیط ایمن شهری را انجام دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری