کد خبر: 3775

حجت الاسلام فرحزاد:

حجت الاسلام فرحزاد گفت: انسان در انجام اعمال باید نیت خالصی داشته باشد و از ریا دوری کند، عملی که با نیت غیر الهی انجام می شود، مورد قبول خداوند قرار نمی گیرد.

به گزارش قم خبر، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد شامگاه پنج شنبه در حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به نیت خالص اظهار کرد: انسان در انجام اعمال باید نیت خالصی داشته باشد و از ریا دوری کند، عملی که با نیت غیر الهی انجام می شود، مورد قبول خداوند قرار نمی گیرد و در سیره اهل بیت (ع) هم می بینیم که آنها تنها خمسی افرادی را دریافت می کردند که نیت شان الهی بود.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم انجام نماز و داشتن صله رحم را از وصیت های امام صادق (ع) دانست و افزود: نماز انسان باید خالص باشد و نمازی که از روی اجبار باشد، مورد قبول خداوند قرار نمی گیرد، انسان باید با هوشیاری نماز را بخواند و نماز و عبادت باید تنها برای خداوند باشد، امام صادق (ع) فرمود که شفاعت من به کسی نمی رسد که نماز را سبک بشمارد.

فرحزاد با اشاره به صله رحم گفت: خداوند کسانی را که صله رحم انجام می دهند، ستایش می کند و صله رحم و نیکی به بستگان از دستورات خداوند است، امام صادق (ع) حتی به آن دسته از بستگانشان که نسبت به ایشان بدی کرده بودند، هم نیکی می کردند و از احوالات آنها جویا می شدند.

وی تصریح کرد: امام صادق فرموده است که دو دسته از مردم هستند که علاوه بر اینکه به بهشت نمی روند، حتی بوی بهشت هم به مشام آنها نمی رسد، این دو گروه کسانی هستند که با بستگان خود قطع رابطه کرده اند یا مورد عاق والدین قرار گرفتند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت اخلاص در کارها خاطرنشان کرد: انسان باید کارهایش را برای خداوند انجام دهد تا کارهایش مبدل به سرمایه معنوی شود، کاری برای انسان ارزش دارد که از روی اخلاص باشد و انسان باید برای رضای خداوند در جهت حل اختلافات خانوادگی تلاش کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری