کد خبر: 3137

قم خبر گزارش می دهد/

قم خبر: دانشجویان دانشگاه پیام نور قم شب‌های احیا را در میان مردم با صفای روستاهای گرم و کویری بخش قمرود می گذرانند تا دین خود را در راه تحقق جهاد فرهنگی ادا کنند.

به گزارش قم خبر، شهر قم قطب جهان تشیع شب‌های قدر، می‌شود کانون حضور احیاکنندگان. حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) و مسجد مقدس جمکران هزاران هزار عاشق را به خود می خواند تا رقم بزنند پرونده یکساله زندگیشان را. پروانه وار گرد شمع وجود بانوی آب و آئینه می گردند و نوای یا رب؛ یا رب سر می دهند.

اما؛ این شب ها تعدادی جوان گام در راه تحقق جهاد فرهنگی دل به جاده می سپارند و به میان مردم روستاهای محروم استان می روند.

سه روستای علی آباد کورگل، جعفر آباد و مشک آباد پذیرای این میهمانان ناخوانده است که آمده اند تا الغوث الغوث را با مردم ساده و روستایی نجوا کنند...

یک عمر اگر روزه بگیریم و بگیرید و بگیرند، همتا نشود با عطش خشک لبان علی اصغر (ع) ساعت 19:30 میدان مطهری وعده گاه دانشجویان گروه جهادی تالیان نور دانشگاه پیام نور قم و این پیامک محتوای دعوتنامه جهادگران دانشگاه پیام نور قم بود برای برگزاری مراسم احیا شب بیست و سوم ماه مبارک در روستاهای محروم اطراف استان قم.

دانشجویان دانشگاه پیام نور قم شب های احیا را در میان مردم باصفای روستاهای گرم و کویری بخش قمرود می گذرانند تا دین خود را در راه تحقق جهاد فرهنگی ادا کنند.

جمع 31 نفره از دانشجویان جوان و با نشاط  دانشگاه پیام نور قم در وعده گاه از پیش تعیین شده جمع شدند و با مینی بوس مسیر 40 کیلومتری تا بخش قمرود را پیمودند.

در روستای جعفر آباد افطار کردیم. روستایی از توابع بخش قمرود  در 40 کیلومتری استان قم.

مراسم احیای شب 23 ماه مبارک همزمان در سه روستا ساعت 23 آغاز می شود...

جوشن کبیر را با سوز دل می خوانند و دست خالی خود را رو به آسمان می گیرند تا بگویند خدایا جز تو پناهی نداریم.

اگر چه جمعیت روستا کم و پچ پچ و همهمه کودکان فضا را پر کرده است اما صفا و سادگی این مردم خونگرم معنویت خاصی به وجود می آورد. ساعت 3 بامداد مراسم تمام شد و دوباره همه گروه دور هم جمع شدند تا بعد از سحری و اقامه نماز راهی شهر شوند.

و چه زیبا گفت سید شهیدان اهل قلم که "شأن انسان در ایمان، هجرت و جهاد است و هجرت مقدمه جهاد فی سبیل الله است. هجرت یعنی هجرت از سنگینی‌ها و جاذبه‌هایی که تو را به خاک می‌چسباند."

سید مرتضی هاشمی درباره اهداف این اردوهای کوتاه مدت اظهار کرد: در طول سال اردوهای متمرکز چند روزه و تداوم کوتاه مدت را در دستور کار داریم و از آنجا که برای هر کدام از این اردوها نیازمند شناسایی مجدد منطقه هستیم این حضورها ولو کوتاه مدت پاسخگو است.

مسئول گروه جهادی تالیان نور حفظ ارتباط با اهالی روستا را از دیگر دلایل حضور در مناطق عنوان کرد و افزود: علاوه بر آن حضور گاه و بیگاه جهادگران در منطقه سبب می شود تا همواره چراغ مساجد روشن باشد و مردم محروم این روستاها از فضای معنویت مساجد فاصله نگیرند.

مسئول گروه جهادی دانشگاه پیام‌نور قم با بیان اینکه این اردوها با همکاری بسیج دانشجویی استان قم برگزار می شود، خاطرنشان کرد: گروه جهادی تالیان نور برگزاری اردوی متمرکز 10 روزه ای را برای نیمه دوم شهریور ماه در دستور کار خود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری