کد خبر: 3136

معاون توانبخشی بهزیستی قم:

معاون توانبخشی بهزیستی قم گفت: در حال حاضر در استان قم 390 بیمار ضایعه نخاعی وجود دارد که این قشر بیشترین هزینه درمانی را دارد و سازمان بهزیستی نیز هزینه این بیماران را بر عهده دارد.

مصطفی علیزاده در گفت و گو با خبرنگار قم خبر، با اشاره به هفته بهزیستی و جامعه آماری تحت پوششان بهزیستی قم، اظهار کرد: بیشترین جامعه آماری سازمان بهزیستی مربوط به معاونت توانبخشی است که با 22 هزار نفر عضو بیشترین جامعه آماری را به خود اختصاص داده است.

معاون توانبخشی بهزیستی قم با بیان حمایت معاونت توانبخشی از انواع معلولیت ها در استان، افزود: این معاونت در استان، انواع معلولیت ها را تحت پوشش خود قرار می دهد و در این زمینه نیز معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی به 3995 معلول کمک می کند.

وی با اشاره به آمار بیماران ضایعه نخاعی استان، تصریح کرد: در حال حاضر در استان 390 بیمار ضایعه نخاعی وجود دارد که این قشر بیشترین هزینه درمانی را دارد و سازمان بهزیستی نیز هزینه این بیماران را بر عهده دارد.

علیزاده با اشاره به جامعه آماری دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی، تصریح کرد: در حال حاضر 224 دانشج تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که به طور صددرصد هزینه تحصیل این افراد پرداخت می شود، البته برای دانشجویانی که در دانشگاه های دولتی پذیرفته می شوند، بر اساس رتبه ای که کسب کرده اند از 500 هزارتومان تا یک میلیون تومان تشویقی دریافت می کنند.

معاون توانبخشی بهزیستی قم با اشاره به تعداد مراکز توانبخشی در استان، عنوان کرد: در حال حاضر 33 مرکز توانبخشی در استان فعال است که به تحت پوششان و نیازمندان کمک می کنند.

وی با اشاره به هزینه های در نظر گرفته شده برای درمان بیماران، گفت: هم اکنون 197 میلیون تومان تجهیزات و لوازم مورد نیاز خریداری شده است، 70 میلیون تومان هزینه سمعک و 90 میلیون تومان هزینه درمان برای افراد تحت پوشش در نظر گرفته شده است. انتهای پیام/

 

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری