کد خبر: 2790

مفتی مصر اقدامات گروه تروریستی موسوم به "دولت اسلامی" (داعش) در تخریب مقبره ها و مراقد پیامبران و افراد صالح در عراق از حمله مرقد یونس پیامبر (ع) را محکوم کرد.

به گزارش قم خبر؛ تسنیم به نقل از پایگاه خبری المصری الیوم خبر داد، شوقی علام مفتی مصر در بیانیه ای اعلام کرد: اقدامات گروه تروریستی داعش در تعرض به قدسیت انبیا و حرمت بارگاهها و مراقد و نبش قبور انبیا و افراد صالح را هیچ یک از مذاهب مسلمانان تایید نمی‌کند و این اقدامات ارتباطی با اسلام و هر دین دیگری ندارد بلکه تخطی و زیرپا گذاشتن همه حد و مرزهای ماهیت انسانی است که به حرمت مردگان احترام می گذارد و مقدسات را محترم و والا می شمارد.


در این بیانیه آمده است: این تندروهها از روح دین اسلامی غافلند و سیره خاتم انبیا محمد مصطفی (ص) را مطالعه نکرده اند که یاد آور می‌شود پیامبر (ص) ۱۳ سال در مکه مکرمه زندگی کردند و به هیچ وجه به بت‌های مشرکان که بالغ بر صدها بت بود؛ نزدیک نشدند؛ پس چگونه اینها به مراقد انبیا و افراد صالح تعرض می کنند؟

وی از طرف‌های مسئول در عراق و سازمان‌های بین المللی ذیربط در امور میراث فرهنگی از جمله یونسکو خواست تا برای محافظت از مقدسات اسلامی در عراق فوری وارد عمل شوند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری