کد خبر: 234

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت که خریداران آسیایی نفت ایران بیشتر از میزان تعیین شده تحت توافق ژنو از ایران نفت وارد کرده‌اند.

به گزارش قم خبر و به نقل از خبرگزاری رویترز، خریداران آسیایی نفت ایران در چهار ماهه اول سال ۲۰۱۴ بیشتر از آن چیزی تحت تحریمها علیه تهران مجاز بودند از ایران نفت وارد کرده اند.

 
تحت توافق ژنو که در نوامبر سال گذشته میان ایران و گروه ۱+۵ به امضا رسید، ایران توافق کرد که بخشی از برنامه غنی سازی خود را در ازای تسهیل تحریمها محدود کند. در بخشی از این توافق، به ایران اجازه داده شد که صادرات نفت خود را تا یک میلیون بشکه در روز حفظ کند.

 
چین، هند،کره جنوبی که بزرگترین خریداران نفت از ایران هستند در فاصله ماه های ژانویه تا آوریل به صورت میانگین ۱.۲۴ میلیون بشکه از ایران خریدند که حدود یک سوم در مقایسه با زمان مشابه با سال گذشته افزایش نشان می‌دهدو فروش نفت به این ۴ کشور باعث شد تا معاملات نفتی ایران از ماه نوامبر بیش از مقدار توافق شده باشد.

 
این میزان فروش بالای نفت در اواخر سال ۲۰۱۳ و اوایل ۲۰۱۴ واکنش واشنگتن را درباره اینکه کاهش تحریم‌ها باعث شده تا اقتصاد ایران رونق یابد.با این حال مقامات دولت اوباما گفته‌اند انتظار دارند که فروش نفت ایران در مدت ۶ ماه توافق ادامه داشته باشد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری