پس از مرگ دلخراش کودک 4 ساله در بوستانی واقع در خیابان معلم جنب میدان روح الله و داغدار شدن خانواده امینی، با بازدید از محل حادثه، زوایای جدیدی از این سانحه دلخراش دیده شد که در عکس های گرفته شده به وضوح قابل رویت است.

به گزارش قم خبر و به نقل از  خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، پس از بازدید از محل حادثه دریافتیم که این بوستان فاقد کنتور برق مستقل بوده و به صورت غیر اصولی از یکی از تیرهای روشنایی خیابان معلم با روشی غیر استاندارد برق مجموعه را تامین می کند.

البته بسیاری از شواهد و قرائن گواه این مطلب است که در این مجموعه هیچ یک از تاسیسات روشنایی به صورت استاندارد نصب گردیده و اگر بر همین منوال پیش برود شاهد حوادث تلخ تری در آینده خواهیم بود.

اما در گفتگو با اهالی محل دریافتیم که این مجموعه مدت هاست به همین روش اداره می شود و خیلی خوش شانس بوده ایم که تا کنون چندین اتفاق ناگوار رخ نداده است.

شنیده ها حاکی از آن است که صبح روز حادثه حوالی ساعت 9:00 قرار بر این بوده که یکی از تکنسین های برق پیمانکار مربوطه از همین روشنایی که سبب بروز حادثه شده، بازدید کرده و عیب آن را بر طرف کند.

در تصاویر دیده می شود که اکثر روشنایی های بوستان با جابجایی نصب شده و همین امر سبب دو تکه شدن کابل برق شده است که با چسب برق به گونه ای پوشیده شده که با کمی رطوبت سبب اتصال آن به بدنه و زمین می گردد.

با این وجود فرد یا افرادی که این روشنایی ها را نصب کرده اند با کمی تحصیلات مربوط به برق می توانستند دریابند که اینگونه نوارپیچی سیم برق می تواند در لحظه رسیدن رطوبت چقدر خطرناک و حادثه آفرین باشد.

به هر حال تصاویر زیر خود گویای ایمنی پایین تاسیسات روشنایی این بوستان است که امیدورایم با پیگیری مسئولان این مشکلات نه تنها در این بوستان بلکه در تمامی بوستان های شهر شناسایی و مرتفع گردد.

 

 
 

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری