کد خبر: 2254

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: دلیل بسیاری از استیضاح‌های صورت گرفته در مجلس، کم‌کاری وزرا بوده و بعد سیاسی در آن کمتر مورد توجه است.

به گزارش قم خبر؛ علی ایرانپور در گفت‌وگو با تسنیم پیرامون موضوع استیضاح وزیر کشور اظهار کرد: یکی از دلایل استیضاح وزیر کشور، بی‌توجهی وی به بحث تقسیمات کشوری بوده و بسیاری از نمایندگان نسبت به این مسئله گلایه دارند چراکه از ابتدای دولت تا این لحظه، بحث تقسیمات کشوری متوقف شده است.


وی با بیان اینکه منظور از تقسیمات کشوری ارتقای روستا به شهر، شهر به بخش و یا بخش به فرمانداری بوده، خاطرنشان کرد: این مسئله باید در چهارچوب قانون باید صورت گیرد و تقسیمات در دولت قبل در حال انجام بود و به عنوان مثال در شهرستان مبارکه، ارتقای روستای حسن‌آباد بیدکان و شهر مجلسی در دستور کار قرار داشت.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر این تقسیمات متوقف شده و قرار بود وزرات کشور طرحی را به دولت پیشنهاد دهد تا به عنوان لایحه به صحن مجلس بیاید اما این موضوع خیلی طولانی شده و نارضایتی‌هایی را در بین نمایندگان ایجاد کرده است؛ همچنین بحث انتصابات استانداری‌ها و فرمانداری‌ها مورد گلایه نمایندگان بوده و این عامل هم مزید بر علت شده است.

وی با اعتقاد بر اینکه بعید می‌دانم این استیضاح‌ها همگی به سرانجام برسد، تصریح کرد: خیلی از این استیضاح‌ها در قالب رایزنی و جلساتی که برگزار می‌شود، به نتیجه می‌رسد و در حال حاضر ۲ نائب رئیس مجلس، از طرف لاریجانی مامور به برگزاری جلسه با استیضاح کنندگان شده‌اند و فکر می‌کنم خیلی از این‌ها در مرحله قبل از حضور وزرا در صحن علنی، برطرف می‌شود.

ایرانپور درباره اینکه آیا افزایش تعداد استیضاح‌ها، سبب کاهش تعامل دولت و مجلس نمی‌شود، خاطرنشان کرد: به هر حال نمایندگان تعهدی در برابر ملت دارند و در این زمینه باید پی‌گیری‌های لازم را انجام دهند و زمانی که ناچار شوند، از آخرین ابزار یعنی استیضاح، استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به دلایل رخ دادن این استیضاح‌ها گفت: بعضی از استیضاح‌ها به دلیل کم کاری بوده و شاید در استیضاح وزیر علوم، برخی مسائل سیاسی هم دخیل بوده اما معتقد هستیم که در استیضاح‌های دیگر بیشتر، مباحث کاری مطرح بوده و کمتر بعد سیاسی قضیه مطرح بوده است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس با اشاره به انتقادهای مطرح شده نسبت به عملکرد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: برخی انتقادات نسبت به عملکرد وزیر ارشاد وجود داشته و کارت زردی هم از طرف مجلس به آقای جنتی داده شده و او بارها در موضوعات مختلف، مورد تذکر نمایندگان قرار می‌گیرد و امکان دارد در آینده استیضاح وی هم در دستور کار قرار گیرد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری