کد خبر: 219

مدیرعامل پارس جنوبی گفت: با خون‌گیری از کارکنان صنعت نفت و ساکنان پارس جنوبی، شایعه آلودگی خون ساکنان عسلویه پایان یافت.

به گزارش قم خبر به نقل از فارس، مسعود نصوری در مراسم آغاز خون‌گیری از کارکنان پارس جنوبی و ساکنان عسلویه اظهار داشت: عملیات پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان بوشهر در خون‌گیری از کارکنان صنعت نفت و مردم عسلویه در واقع پایان دادن به شایعات آلودگی خون ساکنان عسلویه است.

 
وی با اشاره به مبارزه با بیماری مالاریا در سطح منطقه پارس جنوبی افزود: مرکز بهداشت شهرستان کنگان در سال ۸۱ با تشکیل تیم مبارزه با مالاریا عملیات مبارزه با این بیماری را آغاز کرد که بیشتر مبتلایان به این بیماری، موارد وارده به منطقه بوده است.

 
مدیرعامل پارس جنوبی به کمک‌های مالی سازمان منطقه ویژه پارس در ریشه‌کنی این بیماری اشاره کرد و یادآور شد: سازمان منطقه ویژه پارس به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت از سال ۸۵ اقدام به کمک‌های مالی در مبارزه با این بیماری کرده و هم‌اکنون نیز مفتخریم اعلام کنیم که این بیماری به طوری کلی در منطقه ریشه‌کن شده است.

 
نصوری افزود: سمپاشی مناطق آلوده به پشه ناقل بیماری مالاریا، بیمار یابی و درمان بیماران مبتلا به مالاریا از جمله اقدامات موثر در ریشه‌کنی این بیماری بوده است.

 
وی تاکید کرد: هم‌اکنون عسلویه و پارس جنوبی از وجود هرگونه بیماری که باعث جلوگیری از اهدای خون توسط ساکنان و شاغلان این منطقه شود عاری است و سازمان انتقال خون ایران آمادگی آن را دارد عملیات خون‌گیری از تمام ساکنان این منطقه را آغاز کند.

 
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس گفت: برای پایان دادن به برخی از شایعات مبنی بر آلوده بودن خون کارکنان و ساکنان عسلویه، مرحله نخست خون‌گیری از افرداد مورد اشاره با همکاری پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان بوشهر طی امروز پنجشنبه (۸ خرداد ماه) و فردا جمعه انجام می‌شود.

 
نصوری گفت: سازمان انتقال خون ایران حساسیت خاصی در فرآیند اهدای خون توسط افراد دارد و در صورت وجود بیماری یا علایم خاص در اینگونه افراد از خون‌گیری آنان خودداری می‌کند.

 
وی افزود: بیماری ایدز، هپاتیت، مالاریا و بیماری‌های مشابه که از طریق خون قابل انتقال هستند از جمله مواردی هستند که سازمان انتقال خون از افراد مبتلا به این بیماری خون گیری نخواهد کرد و عدم خون‌گیری هیچ ارتباطی به آلودگی هوای منطقه ندارد و در صورت صحیح بودن این فرضیه هیچ فردی نمی‌توانست در کلان شهرهای کشور خون خود را اهدا کند.

 
نصوری از زحمات و همکاری پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان بوشهر و مدیریت HSE ارشد منطقه ویژه به دلیل اقدامات شایسته در این زمینه قدردانی کرد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری