کد خبر: 216

وزارت خارجه آمریکا:

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در رابطه با روند مذاکرات هسته‌ای گفت تلاش ما همچنان این است که تا تاریخ ۲۰ جولای [۲۹ تیر] به هدفمان [نوشتن پیشنویس توافقنامه] دست یابیم.

به گزارش قم خبر و به نقل از خبرگزاری تسینم؛ جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در کنفرانس خبری روزانه خود در رابطه با روند مذاکرات هسته‌ای گفت: «تلاش ما همچنان این است که تا تاریخ ۲۰ جولای [۲۹ تیر] به هدفمان [نوشتن پیشنویس توافقنامه] دست یابیم. تیم ما دور جدیدی از مذاکرات را در چند هفته آینده پیش رو دارد. ما به روشنی گفته‌ایم که این مذاکرات دشوار خواهند بود و شکاف‌ها همچنان وجود دارند.»

وی همچنین در پاسخ به ادعاهای برخی رسانه‌های خارجی مبنی بر تلاش هکرهای ایرانی برای جاسوسی از مقامات آمریکایی و اسرائیلی با هویت‌های جعلی ژورنالیستی گفت: «دولت ایالات متحده آمریکا کاملاً از وجود پروفایل‌های تقلبی در شبکه‌های مجازی که برای اهداف خرابکارانه ساخته شده‌اند مطلع است. ما باخبریم که هکر‌ها در ایران و سایر نقاط اغلب از شبکه‌های اجتماعی برای کسب اطلاعات یا برقراری ارتباط با هدف‌های موردنظرشان از جمله دولت ایالات متحده و نهادهای خصوصی استفاده می‌کنند. آمریکا با انتشار اطلاعات لازم متعهد است به بخش دولتی و خصوصی کمک کند تا در برابر این حملات از خود دفاع کنند.»

وی در ادامه افزود: «بعنوان بخشی از این اقدامات، اف‌بی‌آی و وزارت امنیت میهن روزانه به قربانیان احتمالی حملات سایبری درباره این حملات و موارد مربوطه هشدار می‌دهد. تهیه کنندگان این گزارش برای نتیجه گیریشان از دولت آمریکا هیچگونه کمک محلی یا تخصصی درخواست نکرده بودند. این گزارش به طور مستقل تهیه شده بود. مسلما ما درباره این مساله نگرانی‌هایی داریم و برای رسیدگی به آن‌ها اقداماتی انجام داده‌ایم.»

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری