دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به تلاش وزارت علوم برای ایجاد تشکل‌های دانشجویی خود ساخته اشاره و از مجلس درخواست کرد که مانع تبدیل شدن دانشگاه‌ها به پایگاه گروه‌های خاص شود.

به گزارش قم خبر ؛ سعید اصغریان دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با فارس با اشاره عملکرد وزارت علوم و حاکم شدن نگاه حزبی بجای نگاه علمی در انتصاباتی که توسط این وزارتخانه انجام می‌شود، گفت: همانگونه که می‌دانیم امام خمینی(ره) می‌فرمایند« دانشگاه مبدا همه تحولات است» پس اگر قرار باشد در کشور تعالی و پیشرفتی باشد از دانشگاه‌ها آغاز خواهد شد.

اصغریان ادامه داد: متاسفانه امروز می‌بینیم در دولتی که با شعار اعتدال روی کار آمده است دانشگاه به جای اینکه جایی برای پیشرفت علمی باشد، به پایگاهی برای اهداف سیاسی و حزبی یک گروه خاص تبدیل شده‌است.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان افراطی امروز تلاش می‌کنند راهی به دانشگاه‌ها باز کنند، تصریح کرد: اصلاح‌طلبان افراطی می‌خواهند با ورود به دانشگاه‌ها اهداف خود را دنبال کنند و می‌خواهند دانشگاه‌ را پایگاه خود کنند.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اظهار داشت: البته اصلاح‌طلبان آزمون خود را با گرفتن نمره مردودی پس داده‌اند ولی نمی‌دانیم چرا روحانی که از اعتدال و میانه‌روی می‌گوید در مقابل رفتار وزیر علوم واکنشی نشان نمی‌دهد.

اصغریان با اشاره به انتصاب عوامل فتنه در دانشگاه‌ها و وزارت علوم، تاکید کرد: متاسفانه با توجه با اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها در حال رخ دادن است مشاهده می‌کنیم همان رویه‌ای که در دوران اصلاحات در دانشگاه‌ها وجود داشت امروز هم شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: اولین مصداق برای سیاسی کردن دانشگاه‌ها بحث تغییر روسای دانشگاه‌ها است و با توجه به این موضوع می‌توان متوجه نگاه حزبی و سیاسی وزیر علوم شد زیرا کنار گذاشتن کسانی که کارنامه بسیار مناسبی در دانشگاه‌ها دارند بدون هیچ دلیل و منطقی و جایگزینی آنها با افرادی که عملکرد نامناسبی دارند مطمئنا به خاطر پیشرفت علمی نیست.

اصغریان در ادامه با بیان اینکه فرجی‌دانا در برابر دانشجویان و مردم پاسخگو نیست، یادآور شد: وزیر علوم با یک روند غیرقانونی از پاسخگویی به نمایندگان مجلس و حتی تشکل‌های دانشجویی خودداری می‌کند و شاید هم نداشتن پاسخ مناسب دلیل چنین کاری باشد.

وی با بیان اینکه امروز در دانشگاه‌ها شاهد محدود کردن تشکل‌های دانشجویی مستقل که دغدغه انقلاب و نظام دارند هستیم، گفت: از طرفی به تشکل‌های نزدیک به اصلاح طلبان در دانشگاه‌ها بها داده می‌شود، اگر قرار است در دانشگاه‌ها آزادی بیان باشد باید این آزادی برای همه قشرها و تشکل‌های دانشجویی باشد نه تنها یک گروه خاص.

وی به تلاش وزارت علوم برای ایجاد تشکل‌های دانشجویی خود ساخته اشاره کرد و افزود: وزارت علوم برای پیگیری اهداف سیاسی خود دست به چنین کاری زده است، و البته فرجی‌دانا باید دراین رابطه هم پاسخگو باشد.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در خاتمه اظهار داشت: مجلس باید مانع تبدیل شدن دانشگاه‌ها به پایگاه گروه‌های خاص مانند اصلاح‌طلبان شود زیرا با این کار روند پیشرفت علمی کشور کند خواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری