کد خبر: 1741

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: با وجود تبلیغات دشمنان به ویژه آمریکا، جنگ در عراق جنگ بین شیعه و سنی نیست.

به گزارش قم خبر و به نقل از فارس، آیت‌الله مرتضی مقتدایی پنجشنبه شب در مراسم بزرگداشت سالگرد رحلت آیت‌الله مدنی‌کاشانی با اشاره به وقایع ناگوار در عراق و تکرار برخی وقایع بی‌رحمانه کربلا توسط تروریست‌های داعش اظهار داشت: با وجود تبلیغات دشمنان به ویژه آمریکا، جنگ در عراق جنگ بین شیعه و سنی نیست.


 
وی افزود: همان‌گونه که علمای عراق به ویژه آیت‌الله سیستانی متذکر شدند زمان اتحاد ملت عراق برای دفاع از سرزمین خود و پرهیز از هر گونه تجزیه‌طلبی است.

 
قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رمز امنیت و اقتدار ایران اسلامی را وجود ولی فقیه دانست و افزود: اگر برخی کشورها مانند مصر از وجود رهبرانی مانند امام راحل و مقام معظم رهبری برخوردار بودند با چنین اختلافاتی مواجه نمی‌شدند.

 
وی با تأکید بر لزوم تبعیت جامعه از ولی فقیه بیان داشت: اگر امروز ایران شرایطی متفاوت از عراق داشته و از امنیت برخوردار است ناشی از حضور رهبری فرزانه انقلاب است که هوشیارانه بر امور اشراف داشته و بسیج، سپاه و ارتش در تمام نقاط کشور پاسدار امنیت این سرزمین هستند.

 
به گفته وی در حال حاضر کشوری امن‌تر از ایران نیست که با وجود تمام توطئه‌ها و کارشکنی‌ها، تحریم‌ها و ضدیت‌های دشمن، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همچنان بر مبنای ارزش‌های خود استوار است.

 
مقتدایی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره عالم ربانی آیت‌الله مدنی‌کاشانی، با اشاره به آثار متعدد این مجتهد وارسته به ویژه اثرش در مورد ولایت فقیه خاطرنشان کرد: این فقیه برجسته سال‌ها قبل از بیان نظریه ولی فقیه توسط امام راحل، در این زمینه کتاب نوشته و  آرزوی او در حاکمیت ولی فقیه و مجتهد پرهیزگار بر جامعه اسلامی که در نامه ارسالی به امام راحل مطرح شده حاکی از اعتقاد او به این اصل است.

 
وی از آیت‌الله مدنی‌کاشانی به عنوان پناهگاه مردم نام برد و  تصریح کرد: این عالم وارسته پس از اتمام دروس خود در قم و کسب فیض از محضر آیت‌الله حائری برای حل مشکلات همشهریان خود به کاشان سفر کرد و ضمن هدایت مردم این خطه و تأسیس حوزه علمیه به تألیف کتب در زمینه‌های مختلف پرداخت.

 
وی الگودهی به جامعه به ویژه نسل جوان را از جمله دستاوردهای مراسم بزرگداشت این عالم ربانی دانست و عنوان کرد: با شناخت این الگوهای رفتاری، ارزش‌هایی چون صداقت، پاکی و دوستی و یکدلی و وحدت در جامعه گسترش می‌یابد.

 
وی با بیان روایات مختلف از ائمه اطهار (ع) از علما به عنوان شافعان روز قیامت،برتر از عابدان و به لحاظ رتبه یک درجه پایین‌تر از انبیا (ع) یاد کرد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری