کد خبر: 14998

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش قم:

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش قم از ممنوعیت فروش دو زیستان و حیوانات وحشی خبر داد و گفت: با متعرضان به حقوق حیوانات به شدت برخورد می شود.

محمدرضا عابدی در گفت و گو با قم خبر، با اشاره به ممنوعیت خرید و فروش جانوران دو زیست اظهار داشت: در آستانه عید نوروز برخی از افرد در کنار فروش ماهی قرمز مبادرت به فروش جانوران دو زیست به ویژه سمندر لرستانی، لاک پشت، مار و تمساح می کنند.

 
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش قم با اشاره علت ممنوعیت فروش جانوران دو زیست افزود: نگهداشتن آبزیانی مانند ماهی قرمز و دوزیستان هیچ قرابتی با فرهنگ و آئین نوروز ایرانیان ندارد و گونه هایی مانند سمندر لرستانی گونه ای در معرض انقراض است که به سبب زیبایی رنگی که دارد مورد سو استفاده واقع شده است.
 
وی با اشاره به مخاطرات نگهداری ماهی قرمز تصریح کرد: شیوه تولید و تکثیر این نوع ماهی غیر بهداشتی است و این نوع ماهی ها برای اکوسیستم آبی به شدت خطرناک و دربابر شرایط سخت نیز مقاوم است.
 
عابدی با اشاره به بیماری زا بودن ماهی قرمز عنوان کرد: این ماهی ها برای سلامت انسان ها به شدت خطرناک است و توصیه می شود که هنگام عوض کردن آب تنگ ماهی از تماس دست با ماهی به شدت خود داری شود زیرا این ماهی ها سبب بروز بیماری «سالمونلا» است.
 
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش قم با اشاره به بازرسی محیط زیست در ایام نوروز و برخورد با متعرضان حقوق حیوانات بیان کرد: در گشت هایی که از سوی محیط زیست قم صورت می گیرد در صورت مشاهده خرید پرنده، دوزیست و حیوانات وحشی پس از آزادی جانوران با متخلفان برخورد می شود.
 
وی با اشاره پل ارتباطی برای ارائه گزارش از تخلفات در حوزه محیط زیست خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده تخلفات زیست محیطی و تعرض به حقوق جانوران می توانند در طول شبانه روز با شماره 1540 تماس حاصل کنند و در این رابطه نیز ارائه گزارش کنند.
 

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری