کد خبر: 1196

قدرت الله باقری گفت: ورزش تاثیر بسزایی در تقویت هویت ملی و دینی کشورمان دارد، در سایر کشورها نیز نتایجی از این دست این مدعا را تایید می کند.

قدرت الله باقری در گفتگو با خبرنگار قم خبر، پیرامون تاثیر ورزش بر افزایش هویت ملی و دینی و هم چنین انسجام داخلی اظهار کرد: ورزش تاثیر بسزایی در تقویت هویتملیو دینی کشورمان دارد، در سایر کشورها نیز نتایجی از این دست این مدعا را تایید می کند.

عضو هیئت علمی پردیس دانشگاه تهران در خصوص افزایش انسجام ملی افزود:  برگزاری مسابقات ورزشی بر افزایش انسجام ملی تاثیر گذاراست و در رشته های ورزشی گروهی، نمود بیشتری پیدا می‌کند.

وی با اشاره به بازی تیم ملی ایران مقابل نیجریه عنوان کرد: ما باید واقع تگر باشیم و برد و باخت ایران در مصاف نیجریه نباید تاثیری منفی بر انسجام ملی گردد.

باقری از ورزش به عنوان ابزاری برای ایجاد  نشاط یادکردو یادآور شد: ابزارهای متعددی می‌توانند شادیرابهجامعهانتقال دهند که یکی از این راهکارها ورزش است.

وی ادامه داد: در این روزها مردم با دیدن یکدیگر بلافاصله از نحوه بازی والیبال کشورمان صحبت می کنند و شادی خود را با یکدیگر تقسیم می کنند.

باقری نوع هدایت افکارعمومی به سمت این شادی آوری را بسیار حائز اهمیت دانست و بیان کرد: گاهی ما سرنوشت این عنصر شادی آور را با سرنوشت جریانات سیاسی گره می زنیم و مشکل ازهمین جا شروع می شود.

این کارشناس تربیت بدنی افزود: ورزش باید هویت و وحدت ملی را تقویت کند و اگر درست به این مفهوم پرداخته نشود موجب تحقیر و سرشکستگی یک جامعه و کشور خواهد شد.

وی در پایان با آرزوی امیداواری برای پیروزی تیم ملی ایران خاطر نشان کرد: امیدواریم تیم ملی کشورمان حماسه ای بی نظیر بیافرینند، و اگر در این بازی برد با ما نبود هیچ تاثیری بر سربلندی کشور عزیزمان ندارد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری