کد خبر: 1183

شرکت بریتیش پترولیوم در گزارش سالانه خود اعلام کرد، تولید انرژی برق آبی در ایران طی سال ۲۰۱۳ نسبت به سال پیش از آن با رشد قابل توجه ۲۲.۸ درصدی مواجه شده که این رقم تقریبا ۸ برابر متوسط جهانی رشد تولید این انرژی در این سال است.

به گزارش قم خبر و به نقل از فارس، شرکت بریتیش پترولیوم در گزارش سالانه خود از وضعیت انرژی جهان اعلام کرد، کل تولید انرژی برق آبی در جهان طی سال ۲۰۱۳ نسبت به سال قبل از آن ۲.۹ درصد افزایش یافته و به معادل انرژی ۸۵۵.۸ میلیون تن نفت رسیده است.


بر اساس این گزارش که یکی از معتبرترین گزارش‌ها در جهان است، تولید انرژی برق آبی ایران در سال ۲۰۱۳ نسبت به سال پیش از آن، شاهد رشد ۲۲.۸ درصدی بوده است که این رقم حدودا ۸ برابر متوسط رشد تولید این انرژی در جهان طی این سال است. انرژی برق آبی تولید شده در ایران طی سال میلادی گذشته معادل انرژی ۳.۴ میلیون تن نفت بوده است.

* رتبه نخست ایران در خاورمیانه به لحاظ تولید انرژی برق آبی

در ادامه این گزارش آمده است، سهم ایران از کل برق آبی تولیدشده در جهان طی سال ۲۰۱۳ برابر با ۰.۴ درصد بوده است که رقم قابل توجهی نیست و این کشور در میان تولید کنندگان این نوع انرژی در جهان همانند سال ۲۰۱۲ در رتبه ۳۲ قرار گرفته اما در خاورمیانه از این نظر رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

این گزارش چین بزرگ‌ترین تولیدکننده انرژی برق آبی در جهان طی سال ۲۰۱۳ معرفی کرده است. سهم این کشور از کل تولید انرژی برق آبی جهان در این سال ۲۴.۱ درصد بوده است.

برزیل با سهم ۱۰.۲ درصدی و کانادا با سهم ۱۰.۴ درصدی به‌ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته‌اند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری