آیت‌الله نوری همدانی گفت: امام حسین (ع) در واقعه کربلا با حکومت ناصالح به مبارزه پرداخت تا انحرافات از بین برود و برای تحقق این امر به شهادت رسید.

به گزارش قم خبر به نقل از تسنیم , آیت‌الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار مربیان موسسه پژوهشی انقلاب اسلامی، با اشاره به اهمیت مباحث اسلامی در جامعه دینی اظهار کرد: مباحث اسلامی به چند دسته تقسیم می‌شوند که باید آن را در زندگی و جامعه اسلامی به کار برد.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر به اهمیت معارف اخلاقی در جامعه دینی افزود: روحیات اشخاص در عمل انسان بسیار مهم است و باید سعی کرد تا رفتارمان براساس اخلاق دینی باشد.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: ادب و بیان از اهمیت بالایی برخوردار است و برای موفقیت در کار‌هایمان نیاز به ادبیات کامل داریم.

استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به حرام بودن یادگیری برخی علوم در اسلام عنوان کرد: بعضی از علوم مانند سحر و جادو حرام است ونباید سراغ آن‌ها رفت و آموزش دید.

وی بر اهمیت مردم سالاری در جامعه اسلامی تاکید و تصریح کرد: اداره جامعه بر اساس مردم سالاری خیلی مهم است پیامبر (ص) ابتدا مردم جامعه خود را تربیت می‌کرد و سپس به مبارزه با دشمنان می‌پرداخت.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اهمیت نقش مردم در نظام اسلامی اظهار کرد: مردم پشتوانه حکومت هستد و مشروعیت و مقبولیت نظام با حضور مردم معنی پیدا می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان واقعه کربلا و شهادت امام حسین (ع) را بسیار جان سوز دانست و خاطر نشان کرد: امام حسین (ع) در واقعه کربلا با حکومت ناصالح به مبارزه پرداخت تا انحرافات از بین برود و برای تحقق این امر به شهادت رسید.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری