مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از وقوع اتفاق نادر برای دانش‌آموز قمی در کنکور سراسری امسال در اثر سهل‌انگاری در جابه‌جایی تست‌ها خبر داد.

خبرگزاری فارس: اتفاق نادر برای دانش‌آموز قمی در کنکور سراسری امسال

به گزارش قم خبر ، حمید رضا دژاکام امروز ضمن بازدید از دفتر فارس در قم با اشاره به آمار رتبه‌های کنکور در سال جاری اظهار کرد: امیدواریم آماری که از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود نسبت به سال گذشته متفاوت و بهتر باشد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه اتفاق خاصی برای دانش‌آموزی در مدرسه ماندگار صدوق افتاد و این دانش‌آموز در دروس ریاضی و عربی 100 درصد به همه تست‌ها پاسخ صحیح داده و و پس از رسیدن به تست 160 که سوالات فیزیک شروع می‌شود، یک تست جا انداخته و از 161 ادامه سوالات خود را پاسخ داده و در وارد کردن پاسخ‌های صحیح در پاسخنامه مرتکب اشتباه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: این امر سبب شده که این دانش‌آموز در دروس فیزیک و شیمی نمره منفی را کسب کند که پس از پیگیری به عمل آمده، وقتی سازمان سنجش این اشتباه را اصلاح کرد این دانش آموز در فیزیک و شیمی نیز 100 درصد سئوالات را به صورت صحیح پاسخ داده بود.

وی یادآور شد: این اتفاق نادری در سطح کشور در این 30 سال اخیر بوده و نظر دانش‌آموز این بوده که اقدامی صورت نگیرد و سال آینده وی می‌تواند رتبه اول کنکور به دست می‌آورد ولی ما همچنان پیگیری‌های لازم را خواهیم داشت.

دژاکام در خصوص فعالیت پایگاه‌های انتخاب رشته یادآور شد: چهار پایگاه انتخاب رشته در سطح استان فعال بودند و به شرکت‌کنندگان کنکور سراسری خدمات‌رسانی می‌کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه پروژه مهر ماه سال جاری نسبت به سال‌های گذشته متفاوت است، گفت: در این بخش آماده‌سازی مدارس، سازماندهی نیروی انسانی و تجهیز مدارس با جدیت صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هزار و 301 مدرسه در استان وجود دارد که 854 مدرسه به صورت دو شیفت و باقیمانده آنها تک شیفت فعالیت می‌کنند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری