کد خبر: 3120

آیت‌الله کریمی جهرمی:

استاد حوزه علمیه قم گفت: خداوند بندگان خود را به عبادت در شب قدر فراخوانده و اجابت دعاهای آنها را ضمانت کرده است.

خبرگزاری فارس: خداوند استجابت دعای بندگان در شب‌های قدر را ضمانت کرده است

به گزارش قم خبر به نقل از فارس ، آیت‌الله علی کریمی جهرمی یکشنبه‌شب در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه در شب قدر نیایش به درگاه الهی و توبه به درگاه خداوند مورد تأکید قرار دارد، گفت: ما هیچگاه نباید از رحمت الهی ناامید شویم.

وی با اشاره به اینکه ما نباید لحظه‌ای از امام عصر(عج) و عنایات ایشان غافل شویم، بیان کرد: در شب قدر دست نیاز به درگاه الهی دراز کرده و خواسته‌های خود را به درگاه الهی مطرح می‌کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه خداوند بندگان خود را به عبادت در شب قدر فراخوانده و اجابت دعاهای آنها را ضمانت کرده است، افزود: قرآن کتابی است که از عالم بالا به پایین آمده است و دعا از عالم پایین به جهان بالا می‌رود و بهترین عبادت دعا است.

وی عنوان کرد: باید در این شب کسانی که قدر آن را درک کرده‌اند مراقب باشند که وقت را بیهوده نگذرانند و جا دارد که از برکات امشب به خوبی بهره‌مند شود.

آیت‌الله کریمی جهرمی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) فرزندان کوچک خود را در شب قدر بیدار نگه می‌داشتند تا در این شب از دعا و مناجات استفاده کنند گفت: علاوه بر دعای جوشن کبیر و قرآن سر گرفتن، خواندن دعای ابوحمزه ثمالی سفارش شده است.

وی با اشاره به اینکه دعای ابوحمزه ثمالی در عجز و التماس به درگاه خداوند متعال نظیر ندارد اظهار کرد: باید نسبت به کسی که حاجتمند و گرفتار است باید توجه داشته باشید و اگر درخواستی دارد درخواست او را اجابت کنید.

استاد حوزه علمیه قم شرایط دعا و پذیرش آن را مورد توجه قرار داد و گفت:‌ در روایات از ایشان در خصوص عدم استجابت دعا سوال شده است و در پاسخ عنوان شده که باید موانع استجابت دعا برطرف شود. استفاده از غذای حلال، ادای حق مردم، حفظ آبروی مردم و... در استجابت دعا تاثیر زیادی دارد. مسلمان باید بکوشد آبروی برادر خود را حفظ کند نه اینکه آبروی او را بریزد.

آیت‌الله کریمی جهرمی با اشاره به اینکه همواره انسان‌ها باید به درگاه الهی امید داشته باشند و حاجات خود را بیان کنند،‌ گفت: اگر می‌خواهید از در خانه خدا دست خالی برنگردید، قرآن و علی و آل علی(ع)‌را با خود همراه ببرید.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به جنایات تکفیری‌های بی‌منطق و کشتار بی‌گناه مردم در غزه، از درگاه خداوند پایان یافتن این جنایات را مسئلت کرد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری