کد خبر: 3104

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان قم خبر داد

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان قم از اجرای طرح سالمونلا در واحدهای مرغداری تخم‌گذار و مزارع مرغ مادر خبر داد و گفت: این طرح به منظور بررسی وضعیت آلودگی در واحدهای پرورش طیور استان صورت گرفت.

خبرگزاری فارس: اجرای طرح سالمونلا برای بررسی مرغداری‌های استان قم

به گزارش قم خبر ، نادر اشراقی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اجرای طرح سالمونلا در واحدهای مرغداری تخم‌گذار و مزارع مرغ مادر اظهار داشت: این طرح توسط کاشناسان این اداراه با مراجعه به مرغداری‌های مذکور برای نمونه‌برداری از طیور این واحدها انجام شده و نمونه‌ها برای بررسی به آزمایشگاه‌های تشخیصی استانی و کشوری ارسال شد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان قم با بیان اینکه طبق نتایج به دست آمده مرغداری‌های استان قم عاری از بیماری سالمونلا هستند گفت: این طرح طی 4 مرحله از خرداد ماه سال گذشته شروع و به صورت فصلی و مستمر تا خرداد سال جاری ادامه داشت.

وی اظهار کرد: بیماری سالمونلا یک بیماری میکروبی و قابل انتقال به انسان است که در صورت بروز در طیور موجب بیماری در دستگاه گوارشی شده و این بیماری در انسان ایجاد مسمومیت‌های غذایی را به دنبال دارد.

اشراقی با اشاره به آمار جوجه ریزی گوشتی و پولت تخم‌گذار عنوان کرد:‌ در سه ماهه نخست سال جاری 4 میلیون قطعه جوجه گوشتی و 2 میلیون قطعه پولت تخم‌گذار در مرغداری‌های قم پرورش یافته‌اند.

گفتنی است استان قم جایگاه چهارم کشوری در صنعت مرغداری را دارا بوده و در سطح استان 375 واحد مرغداری گوشتی، 161 واحد مرغداری تخم‌گذار و 4 واحد مزرعه مرغ مادر وجود دارد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری