کد خبر: 2960

مدیرعامل شرکت آبفای قم:

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم با اشاره به افزایش چهار درصدی مصرف آب نسبت به سال گذشته در قم، گفت: این رشد مصرف آب هشداری برای شهروندان است و تبعات خوبی به دنبال نخواهد داشت.

به گزارش قم خبر به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب قم، ˈعبدالحمید توکلی بیناˈ روز چهارشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه استان قم دهمین سال خشکسالی را سپری می کند، افزود: با توجه به محدودیت منابع آبی در استان و ناپایداری های آب انتقالی از سرشاخه های دز، وضعیت مصرف آب در قم مناسب نیست.


وی با اشاره به پروژه انتقال آب از سرشاخه های دز به قم، ابراز داشت: اگر روند افزایشی مصرف آب در قم به همین منوال ادامه داشته باشد، حتما سهمیه آب قم تا هفت سال آینده به پایان می رسد، یعنی 20 سال زودتر سهمیه آب(سرشاخه ها) کفاف جمعیت شهر قم را نخواهد داد.

وی با بیان اینکه باید ناگزیر به سمت اصلاح ابزارهای مصرف و وسایل آب بر حرکت و یکدیگر را به صرفه جویی در مصرف توصیه کنیم، تاکید کرد: باید تمام مصارف آب اعم از شرب، بهداشت، صنعتی، کشاورزی و فضای سبز شهری، مدیریت تا رشد مصرف منفی شود.

توکلی بینا همچنین با بیان اینکه باید در کشاورزی و فضای سبز شهری قم الگوی کشت تغییر کند، اظهار داشت: باید به سمتی حرکت کنیم که از پساب فاضلاب در برخی مصارف صنعتی و فضای سبز استفاده کنیم.

وی بر لزوم بازبینی و جلوگیری از نشت آب و نصب سایبان برای کولرهای آبی تاکید کرد و یادآور شد: اگر مردم صرفه جویی داشته باشند در نقاطی از شهر که به علت فنی مشکل افت فشار را داریم این مشکل برطرف خواهد شد و مردم می توانند تابستان مطلوب و خوبی را سپری کنند.

وی در ادامه با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر افزایش دمای هوا در کشور، از شهروندان خواست نسبت به صرفه جویی در مصرف آب و استفاده صحیح از این مایع حیاتی نهایت دقت را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آبفای قم در پایان امکان جیره بندی آب در قم را منتفی دانست و گفت: به لطف خدا و با ورود آب از سرشاخه های دز، جیره بندی در شهر نخواهیم داشت اما لزوم صرفه جویی در مصرف و پرهیز از اسراف بیش از پیش ضروری است.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری