کد خبر: 2948

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره):

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: شب قدر برای امت‌های پیشین نیز بوده و این شب برای امت اسلامی شب نزول قرآن قرار گرفته تا مشخص شود که شب قدر اهمیت دارد.

خبرگزاری فارس: شب قدر برای امت‌های پیشین نیز بوده است

به گزارش قم خبر ، حجت‌الاسلام ابراهیم حسینی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به فرا رسیدن شب قدر اظهار کرد: در اهمیت شب قدر کافی است توجهی به سوره قدر صورت گیرد، خداوند در این سوره به پیامبرش به عنوان اشرف موجودات عالم امکان می‌فرماید «ما ادراک لیلة القدر» به  این معنا که شب قدر در ادراک تو نمی‌گنجد.

وی با بیان اینکه شب قدر بافضیلت‌تر از هزار ماه است، گفت: شب قدر به اندازه‌ای منزلت دارد که می‌تواند ظرف نزول قرآن باشد و اگر قرار باشد قرآن نزول دفعی داشته باشد و بر قلب پیامبر اکرم(ص) نازل شود، باید در شب قدر باشد.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد:‌ شب قدر یکی از سه شب 19، 21 و 23 رمضان است و به طور نامشخص قرار داده شده تا آماده‌سازی صورت گیرد و از فیض اکمل استفاده کنیم. اجابت دعوت خدا مایه حیات است به طوری که این حیات طبیعی و نباتی نیست و حیاتی معنوی به شمار می‌رود که می‌توانیم با رجوع به قرآن و عمل به دستورات خدا به این حیات دست پیدا کنیم.

حسینی خاطرنشان کرد: احیا به معنای این است که انسان با ارتباط با خدا و ذکر او زنده شود، دعا بهترین عمل این شب محسوب می‌شود. شب‌ قدر، شب‌های زنده شدن و توبه است و فرصتی است تا بررسی شود در چه بخشی مرتکب خطا شدیم و قطع ارتباط صورت گرفته است.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تاکید کرد: باید نارسایی‌ها و مسیرهای خلاف و انحرافی را بازشناسی کرده و ارتباط‌ های قطع شده و مکانی که بریدیم و مرتکب خطا شدیم را اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه قدر، شب نزول قرآن است، گفت: خدا می‌فرماید قرآن بهترین هدیه برای بشر است، بنابراین در بهترین زمان‌ها نازل شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: شب قدر برای امت‌های پیشین نیز بوده و این شب برای امت اسلامی شب نزول قرآن قرار گرفته تا مشخص شود که شب قدر اهمیت دارد. پاکان درگاه خدا در شب قدر حاضر و از بهترین رزق‌ها بهره‌مند می‌شوند و برترین فرشته‌ها نازل شده و اسباب برخورداری انسان از موهبت‌ها را فراهم می‌کنند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه قدر شب نزول ملائکه بر امام عصر(عج) است، گفت: تقدیر انسان در این شب رقم می‌خورد و به امضای حضرت ولی عصر(عج) می‌رسد، به همین دلیل شب قدر دارای قدر و ارزش است و دعای فرج بهترین دعاها در این شب محسوب می‌شود تا بهترین ارتباط با امام عصر(عج) برقرار شود.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری