کد خبر: 2946

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم:

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم هدف از طرح تفصیلی را برقراری تعادل در مناطق هشت‌گانه برشمرد و گفت: با اجرای این طرح نظم مشخصی به مناطق داده می‌شود.

خبرگزاری فارس: هدف از طرح تفصیلی ایجاد تعادل در مناطق هشت‌گانه است

به گزارش قم خبر به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم، مسیح‌الله معصومی با اشاره به تعریف طرح تفصیلی اظهار کرد: این طرح برنامه‌ای است که مدیریت و اجرای طرح‌های شهری، ضوابط ساخت و سازها، نوع کاربری‌ها، نحوه معابر و مشکل دسترسی‌های شهری را تعریف می‌کند.

وی با بیان اینکه این طرح هر دو سال یک‌بار به روزآوری می‌شود تصریح کرد: دو سالی است که در حال بازنگری آن هستیم، در طرح جدید توجه ویژه‌ای به نوآوری شده به حدی که آن را از بقیه طرح‌ها متمایز می‌کند.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم به برقراری تعادل در مناطق مختلف اشاره و بیان کرد: تلاش کرده‌ایم تراکم‌های مسکونی سطح شهر را که شامل ساختمان‌های بلند مرتبه، میان مرتبه، کم، متوسط، زیاد و بسیار زیاد است را در سطح شهر توزیع کنیم.

معصومی افزود: با توجه به پتانسیل موجود در مناطق هشت‌گانه به دنبال برقراری تعادل در این مناطق هستیم.

وی یادآور شد: در هر منطقه نسبت به سرانه استاندارد خدماتی فراهم کردیم و علاوه بر آن مشکلات موجود در طراحی معابر و دسترسی در این طرح رفع و بازنگری شده‌اند.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم یکی از اهداف این طرح را بهبود منظر و سیمای شهری عنوان کرد و گفت: اگر در گذشته در یک منطقه ساختمان‌های کوتاه، بلند و ویلایی نمود داشت در حال حاضر و در طرح تفصیلی جدید این روند تغییر کرده و در یک منطقه ساختمان‌ها ویلایی و در منطقه دیگر نیز آپارتمانی خواهند بود.

معصومی افزود: خیابان‌های خدماتی و ترافیکی از یکدیگر تفکیک و شرایط عبور و مرور نیز فراهم شده است.

وی به برخی نارضایتی‌ها از طرح تفصیلی جدید اشاره و تصریح کرد: عده‌ای ممکن است احساس کنند این شیوه برای شهر مفید نباشد، اما این روند توازن و تعادل در ترافیک و خدمات شهری بین مناطق ایجاد می‌کند و سیما و منظر شهری را هم بهبود می‌بخشد.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم خاطرنشان کرد: از سال 92 طرح جدید را اجرایی کرده‌ایم و قاطعانه به دنبال انجام آن هستیم؛ پهنه‌بندی‌ها و تراکم‌ها در طرح مشخص شده و افراد به راحتی می‌توانند بر اساس نوع کاربری و تعداد طبقاتی که می‌خواهند پروانه دریافت کنند.

معصومی به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر معماری اسلامی اشاره و تصریح کرد: ایشان همواره بر ساخت شهری با معماری اسلامی تاکید می‌کنند و ما نیز این موضوع را مبنای کار خود قرار داده‌ایم.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری