کد خبر: 2944

در وزن منهای 55 کیلوگرم

کاراته‌کای سرشناس استان قم شانس همراهی تیم ملی کاراته اعزامی به مسابقات کاراته قهرمانی سال 2014 آسیا را از دست داد.

خبرگزاری فارس: کاراته‌کای قمی از اعزام به مسابقات امیدهای آسیا باز ماند

به گزارش قم خبر به نقل از فارس ‎،‌ این چهره نام آشنا و مطرح کاراته استان قم محمد شایگان است که دارنده چند مدال از مسابقات بین‌المللی و آسیایی است و امسال یکی از شانس‌های همراهی تیم ملی در مسابقات امیدهای آسیا محسوب می‌شد.

شایگان در سال‌های گذشته به خوبی توانست با درخشش در مسابقات بین‌المللی و داخلی استعداد و توانمندی خود را در این رشته ورزشی نشان بدهد به ویژه در فصل گذشته پیکارهای سوپر لیگ کاراته مردان باشگاه‌های کشور که عضو تیم آذرخودرو نوین قم بود با این تیم به مقام نایب قهرمانی دست یافت.

شایگان در وزن منهای 55 کیلوگرم تیم کاراته مردان آذرخودرو نوین قم یکی از بهترین‌های سوپر لیگ کاراته باشگاه‌های کشور بود و حتی بعد از مسابقات که از سوی فدراسیون کاراته برترین‌های سوپر لیگ معرفی شدند در جمع چهره‌های شاخص لیگ قرار گرفت.

این کاراته‌کای مطرح در سال 2011 برای نخستین بار حضور در مسابقات برون‌مرزی را تجربه کرد و همراه با تیم ملی کاراته رده سنی نوجوانان به مسابقات قهرمانی آسیا در هنگ‌کنگ اعزام شد و توانست با کسب عنوان قهرمانی نشان طلای آسیا را از آن خود کند.

قهرمان آسیا در سال بعد نیز که یک رده سنی بالاتر آمده و در رده جوانان مبارزه می‌کرد در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا به میزبانی کشور ازبکستان عضو تیم ملی جوانان بود و بار دیگر توانست با کسب عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها شایستگی‌های خود را نشان بدهد.

آمدن به رده‌های سنی بالاتر موجب شد تا کار شایگان برای عضویت در تیم‌ ملی به مراتب سخت‌تر از گذشته شود و وی در انتخابی تیم ملی کاراته که اسفندماه در قالب رقابت‌های قهرمانی کشور در شیراز برگزار شد در وزن منهای 55 کیلوگرم به مقام نایب قهرمانی دست یافت.

این نایب قهرمانی شایگان را به اردوی تیم ملی بزرگسالان آورد اما با توجه به اینکه کادر فنی تیم ملی روی نفر دیگری نظر داشتند شایگان به دعوت مجید عبدالحسینی سرمربی قمی تیم ملی کاراته رده سنی زیر 21 سال کشور به اردوی آماده‌سازی این تیم رفت.

امیدواری بسیار زیادی وجود داشت که حضور در تیم ملی کاراته امید زیر 21 سال و زیر نظر یک مربی قمی که همشهری شایگان بود موجب حضور قطعی وی در مسابقات کاراته قهرمانی امیدهای آسیا شود اما یک اتفاق نادر رخ داد و شایگان را از اعزام به این مسابقات دور کرد.

در حالی که قرار بود تیم ملی کاراته امید زیر 21 سال کشور در چهار وزن راهی رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در مالزی شود ناگهان وزن منهای 55 کیلوگرم از این اعزام حذف شد و به این ترتیب تیم ملی با سه وزن به این مسابقات می‌رود و بر این اساس شایگان دیگر در تیم ملی نیست.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری