کد خبر: 2943

مسئول دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم:

مسئول دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: استغفار بهترین وسیله برای درک شب قدر است.

خبرگزاری فارس: استغفار بهترین وسیله برای درک شب قدر است

به گزارش قم خبر ، حجت‌الاسلام جواد عظیم یدر گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به عظمت شب‌های قدر اظهار کرد: پیرامون عظمت این شب‌ها خداوند مطالب بسیاری را در قرآن بیان کرده است، برای نمونه گفته می‌شود شب قدر از هزار ماه بهتر بوده که این مطلب نشان‌دهنده عظمت و بزرگی این شب است.

وی با بیان اینکه شب قدر از بهترین شب‌‌ها است، گفت: باید تلاش کنیم از این شب‌ها بهترین بهره را ببریم زیرا در این شب مقدرات آدمی تعیین می‌شود.

مسئول دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: انسان‌ها در این شب براساس ظرفیت خود با خداوند ارتباط برقرار کرده و از فیوضات آن بهره‌مند می‌شوند.

عظیمی اضافه کرد: در شب قدر ملائک نازل می‌شوند تا مژده برکت و رحمت را به انسان بدهند و آدمی نیز به اندازه ظرفیت و نیاز خود از آنها بهره می‌برد.

وی تصریح کرد: خداوند براساس لیاقت و شایستگی افراد آنچه مقرر شده است را برای تأیید به خدمت امام عصر (عج) عرضه می‌کند تا ایشان نیز در جریان اعمال بندگان قرار گیرند.

مسئول دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم شب‌های قدر را شب استجابت دعاها، بخشش و نزول برکت دانست و تصریح کرد: عظمت شب‌های قدر به حدی است که آدمی می‌‌تواند بهترین مقدرات را برای خود داشته باشد بنابراین باید تلاش خود را در راستای بهره‌مندی بیشتر از برکات این شب‌ها به کار گیرد.

عظیمی افزود: کسی برنده است که بیشترین بهره را از شب‌های قدر ببرد و از لطف و عنایت خداوند سیراب شود.

وی یادآور شد: بیچاره‌ترین مردم کسی است که از عظمت این شب محروم بماند و بهره‌ای نبرد.

مسئول دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم استغفار را بهترین وسیله برای درک این شب برشمرد و گفت: برای درک شب‌های قدر باید با خشوع، خضوع و نهایت کمال وارد شویم و در همه مدت نیز استغفار کنیم.

عظیمی پایداری و دوام حالات خشوع و خضوع را در گرو مدد خواستن از خداوند دانست و تصریح کرد: برای اینکه هیچ‌گاه گرفتار شیطان نشویم و همواره از برکات، الطاف و رحمت خداوند بهره‌مند باشیم باید از خداوند کمک بخواهیم و دست نیاز به سوی او دراز کنیم.

وی افزود: زمانی که خداوند توجه و عنایتش را عرضه کند و آدمی نیز بهره ببرد هیچ‌گاه گرفتار نفس عماره و شیطان نمی‌شود.

مسئول دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم به لطف بی‌انتهای خداوند اشاره کرد و ادامه داد: هر فردی که می‌خواهد از لطف و عنایت خداوند بهره‌مند شود باید لیاقت و شایستگی را در خود ایجاد کند.

عظیمی یادآور شد: خداوند همواره به دنبال استمرار لطف و عنایت به بندگانش است.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری