کد خبر: 14996

مدیرعامل ‌مدیریت پسماند شهرداری قم:

مدیرعامل ‌مدیریت پسماند شهرداری قم از اجرای طرح جمع آوری پسماند در منطقه پردیسان خبرداد و گفت: اجرای این طرح با استقبال 80 درصدی مردم این منطقه مواجه شد.

رضا بامداداصل در گفت‌و‌گو با قم خبر، با اشاره به اجرای طرح جمع آوری پسماند سه شب در هفته در منطقه پردیسان اظهار داشت: اجرای این طرح به سبب فرهنگ بالای مردم منطقه پردیسان به خوبی عملیاتی شد.
 
مدیرعامل مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به اجرای این طرح در منطقه پردیسان افزود: مردم ساکن در این منطقه بیشتر از جامعه حوزوی و تحصیل کرده هستند و فرهنگ سازی در این مناطق آسان‌تر از سایر مناطق است، البته نوساز بودن منطقه پردیسان و عدم وجود بافت فرسوده در این منطقه نیز کار فرهنگ سازی را آسان‌تر کرده است.
 
وی با اشاره به وضعیت زندگی و فرهنگ شهرنشینی در منطقه پردیسان تصریح کرد: غالب این منطقه به شکل آپارتمانی است و فرهنگ سازی جمع آوری پسماند در زمان‌های مقرر سبب می‌شود تا شاهد سطل زباله‌های بزرگی که محل تجمیع حشرات موذی و محل شیوع بیماری‌ها هستند نیز نباشیم.
 
 
بامداد اصل با اشاره به استقبال مردم پردیسان از جمع آوری پسماند به شیوه یک شب در میان گفت: اجرای همه طرح‌ها و  پذیرش عمومی آن‌ها ممکن است با مقاومت برخی از افراد روبه رو شود اما این طرح با استقبال 80درصدی مردم پردیسان مواجه شد.
 
مدیرعامل مدیریت پسماند شهرداری قم تاکید کرد: دوری پردیسان از هسته مرکزی شهر سبب شده است تا این طرح با شیوه بهتری در آن منطقه اجرا شود باید در نظر داشت که اجرای این طرح در پردیسان فقط برای کاهش هزینه‌ها صورت نگرفته است بلکه در درجه اول برای ایجاد فرهنگ سازی اجتماعی و خدمت به مردم این طرح عملیاتی شده است.
 
وی با اشاره به مزایای اجرای این طرح در پردیسان اظهار داشت: برداشته شدن سطل‌های زباله بزرگ به واسطه اجرای این طرح در زیباسازی شهری نیز دخالت دارد.
 
بامداد اصل بااشاره به رابطه گذر زمان و ارزیابی طرح جمع آوری پسماند در پردیسان تاکید کرد: حداقل 20 ماه از عملیاتی شدن این طرح باید بگذرد تا بتوانیم کاهش جدی هزینه‌های جمع آوری پسماند را ارزیابی و مشاهده کنیم.
 

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری