رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر استان قم از نامگذاری روزهای هفته با عناوین مرتبط با محرم و برگزاری برنامه‌های مختلف آموزشی و فرهنگی در بیست و هفتمین سالگرد تأسیس سازمان جوانان هلال احمر خبر داد.

خبرگزاری فارس: اجرای برنامه‌های سالروز تأسیس سازمان جوانان هلال احمر با محوریت محرم
به گزارش قم خبر به نقل از فارس ، محمد مصباحی ظهر امروز در نشست خبری شصت و هفتمین سالگرد تأسیس سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به اینکه این سازمان در استان قم 17 هزار نفر عضو دارد به تشریح برنامه‌های این هفته پرداخت و اظهار کرد: به مناسبت سالگرد تاسیس سازمان جوانان هلال احمر و با توجه به قرارگرفتن آن در محرم عناوینی را متناسب با این ایام برای این هفته پیشنهاد کردیم و برنامه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی را به اجرا خواهیم رساند.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی همچون ثبت نام رایگان در کتابخانه باقرالعلوم(ع) معاونت امور جوانان با بیش از 17 هزار جلد کتاب، ارائه 20 درصد تخفیف در ثبت نام کلاس‌های آموزشی در 35 رشته، برگزاری و فراخوان سوگواره «هلال سرخ» شامل مسابقات کتابخوانی، عکاسی و دل نوشته با محورهای جلوه‌های ولایت‌پذیری در یاران عاشورایی، جوانان علمداران عاشورایی و ثبت لحظه‌های عاشقانه در عزاداری‌های حسینی به روایت دوربین از جمله برنامه‌هایی است که در این هفته هر روز پیگیری خواهد شد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر قم افزود: روز پنجشنبه همزمان با سالروز شهادت امام سجاد(ع) برنامه غبارروبی مزار شهدا توسط جوانان انجام شد؛ روز جمعه نیز حضور در نماز عبادی و سیاسی جمعه انجام صورت می‌گیرد.

مصباحی با اشاره به اینکه روز شنبه با نام حضرت زینب(س) الگوی عفاف و حجاب دختران نامگذاری شده است گفت: در این روز برنامه‌هایی همچون مجمع عمومی کانون جوانان خواهران، کارگاه آموزشی تئوری انتخاب در تمام کانون‌ها و رونمایی از تفاهم نامه‌های منعقد شده همراه کارت‌های جوان با مراکز مختلف در سطح استان و همچنین جلسه ماهانه اعضاء کانون‌ جوانان خواهر با موضوع پیشگیری از مواد مخدر برگزار خواهد شد.

وی روز یکشنبه را با عنوان روز حضرت قاسم الگوی دانش‌آموزان دادرس معرفی کرد و افزود: در این روز برگزاری زیارت عاشورا در مدارس، تجلیل از مربیان دانش‌آموزی و دانش‌آموزان نخبه و برگزاری مسابقات پینگ‌پنگ برنامه‌ریزی شده که به اجرا خواهد رسید.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر قم ادامه داد: روز دوشنبه با نام مبارک حضرت رقیه(س) و حضرت علی اصغر (ع) الگوی غنچه‌های هلال مزین شده که در این روز نیز برنامه‌های مختلفی همچون اجرای تعزیه و مراسم عزاداری ویژه مهدهای کودک و جلسه کمیته اوقات فراغت فرهنگی تربیتی ورزش و جوانان اجرا خواهد شد.

مصباحی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری اردوهای جهادی در روستاهای محروم با عنوان جهاد محرم، اهدا خون توسط مسئولان و اعضای سازمان و همچنین برگزاری کارگاه آموزش امداد و کمک‌های اولیه ویژه مربیان و مدیران پیش دبستانی از دیگر برنامه‌های جمعیت جوانان هلال احمر استان قم است که امیدواریم به بهترین شکل و با استقبال خوب اعضا برگزار شوند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری