کد خبر: 9855

قم خبر گزارش می دهد:

هزاران عاشق و عزادار سید الشهدا (ع) صبح روز تاسوعا با حضور در حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) در قم و در رسای شهادت سقا و علمدار دشت کربلا به سوگواری و عزاداری پرداختند.

به گزارش قم خبر، عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت (ع) در روز تاسوعا و در رسای شهادت مظلومانه سقای دشت کربلا اباالفضل عباس (ع) در جوار آستان مقدس بانوی کرامت به ماتم نشستند.

عزاداران حسینی از ساعات اولیه صبح و از سحرگاه روز تاسوعا به حرم حضرت معصومه (س) می‌آمدند و مشتاقانه خود را برای عزا و سوگواری برای قهرمان صحرای کربلا عباس بن علی (ع) آماده می‌کردند.

عزاداران عباس (ع) با دلی پر از غصه و ماتم و سینه مملو از سوز و آه با حضور در آستان کریمه اهل بیت (س) شهادت مظلومانه عمویشان را تسلیت عرض کردند.

عاشقان حسینی با سر دادن ندای یا عباس (ع) و یا حسین (ع)، با بی‌بی زینب (س) هم صدا شدند و نشان دادند که خاندان عصمت و طهارت هیچ‌گاه تنها نیستند گر چه روزگار بی‌رحم در صحرای سوزان کربلا ایشان را تنها گذاشت.

امروز عزاداران ارباب در شبستان‌ها و صحن‌های حرم مطهر و هم صدا با یکدیگر زیارت عاشورا زمزمه کردند و گوش دل به روضه عباس (ع) سپردند و دل‌های خود را روانه کربلای حسین (ع) کردند و عاشقانه گریستند.

مهمانان حضرت فاطمه معصومه (س) توسط نوکران و خدمتگزاران آقا اباعبدالله با نذورات متبرک به نام ایشان پذیرایی کردند.

دسته‌های بزرگ عزاداری با چهره‌های آشفته و چشم‌های گریان از غم شهادت سقای کربلا به صحن‌ها و خیابان‌های حرم مطهر می‌شتافتند و از شدت این ماتم بر سر و سینه خود می‌زدند.

دسته‌ها همگی به یاد علمدار لشگر سیدالشهدا (ع) پرچم و سنج و طبل و زنجیر در دست داشتند و با قدم‌های داغدار خودشان در خیابان‌ها حرکت می‌کردند.

همه آمده بودند؛ پیر و جوان، کودک و بزرگسال، زن و مرد، بی‌سواد و با سواد، همه اقشار جامعه در صحنه عزاداری و سوگواری حضرت عباس (ع) حضور داشتند.

دسته‌های فراوان عزاداری در قالب‌های مختلف و لباس‌های گوناگون، هر کس به سبک و شیوهٔ خودش عزاداری می‌کرد و ابزار ارادتی به پیشگاه شهید مظلوم امروز می‌کرد، دسته‌های فرهنگیان و جانبازان و طلاب و اقشار دیگر همه به آستان مقدس حضرت معصومه (س) برای عزاداری و سوگواری آمده بودند.

هیئت‌ها و دسته‌های آذری زبان و عرب و هندو و پاکستانی و غیره همه در کنار عاشقان و دلدادگان حسینی در مراسم عزاداری شرکت کرده بودند و با زبان خود به شهید مظلوم کربلا ابزار علاقه و ارادت می‌کردند و به حضرت معصومه (س) این ماتم را تسلیت می‌گفتند.

هیئت جانبازان و ایثارگران به همراه سرداران و فرماندهان جنگ به هم به صحن حرم مطهر آمده بودند، آقای تولیت رئیس بنیاد شهید استان قم که خود از جانبازان جنگ تحمیلی بود و روی ویلچر نشسته بود به همراه همرزمان خودآمده بودند تا نشان دهدند که همچنان پای انقلاب اسلامی خود ایستاده‌اند.

آیت‌الله سعیدی امام جمعه قم نیز در جمع آن‌ها سخنرانی کرد و گفت: ملت بزرگ ایران اسلامی به برکت امام حسین (ع) همیشه پای آرمان‌های انقلاب و امام و رهبری ایستاده‌اند و با توجه به درسی که از قیام امام حسین (ع) آموخته‌اند همواره خود را از رفتن زیر بار ذلت مبرا دانسته‌اند.

در ادامه مراسم عزاداری امروز صبح در حرم مطهر تعدادی از شخصیت‌های کشوری و لشگری، از جمله محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و استاندار و فرماندار قم به جمع عزاداران آمدند و به عزاداری و سوگواری پرداختند.

محسن رضایی با توجه به اهمیت عزاداری سید الشهدا اظهار کرد: عزاداری امام حسین (ع) تجمع بزرگ انسانی علیه ظلم و بیدادگری است و امام حسین (ع) با قیام خود مبارزه تاریخی علیه ظلم و استبداد را بنا کرده است.

همچنین حجت الاسلام رفیعی در شبستان امام خمینی (ره) به تبیین ابعاد شخصیتی ابالفضل عباس (ع) پرداخت و گفت: حضرت عباس (ع) در اوج و کمال معرفت قرار داشتند که امام معصوم به ایشان می‌گوید جانم به فدایت، ولی عباس (ع) با مرام خودش جانش را فدای امامش کرد و سپر بلای او شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری